Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tips til besværlig hest!
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:13

Nu er jeg så startet til spring og jeg finder det absolut spænende og sjovt. Min ridelærer mener også jeg gør fremskridt. Men jeg er sådan en perfetionist, så jeg vil gerne undgå at den hest jeg rider på lader vær med at stoppe så meget op foran springene som den nu gør - Dette har så ført til at jeg da har slået en kolbøtte over halsen på den 1 gang .. Jeg forsøger med at lave parader foran springet og det hjælper da også lidt.

Men hvis i havde nogle flere tips til hvad der måske kunne hjælpe ville det være dejligt!!

Live Life

*WI T H ' H O R S E S*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår ikke helt hvad din hest...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 09:38

gør eller ikke gør. Stopper den op foran springet, eller render den på i fuld fart?

Hvad siger din underviser?

Mvh
Alice

Hvis det er ens fejl man lærer af, er man nødt til at begå nogen!

Rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar

Priserne kan forhandles

0
0
Svar på denne tråd

Alice..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 12:10

Den stopper som regel foran springet hvis der ikke er nogle foran den som springer lige før mig. Og det resultere jo så i at hvis jeg skal springe en bane igennem kan jeg ikke gøre det 'fejlfrit' fordi jeg så misser en masse spring og skal gøre det om og om igen

Min underviser siger jeg bare skal lave parader lige foran springet.

KAMILLA

- LIVE YOUR LIFE WTIH HORSES

0
0
Svar på denne tråd

parader???
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 13:54

Jeg har ingen forstand på springning, men synes det lyder lidt bagvendt.

Din hest stopper op, så derfor skal du lave parader foran springet??? Mon der er en som kan forklare mig logikken i det?

0
0
Svar på denne tråd

Minoma (:
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 16:47

Hehe - det virker lidt bagvendt - selvom det er rigtigt.

Fordi man skal gøre det, er for at vise hesten, at det er lige netop én selv der bestemmer hvornår den skal springe, og ikke den som selv skal springe når den lige har lyst. Den skal lytte til rytteren. Derfor er det også vigtigt at rytteren viser hesten 100% hvor den skal henad. Ellers virker det ikke, og kan gøre hesten meget forvirret. Jeg har selv brugt det meget på min egen hysteriske pony, jeg havde bare problemer med hun løb, så hun skulle lære at det var mig som bestemte tempoet. Og det hjælper med en masse parader, også foran springene, for at vise den, det er rytteren der bestemmer.

- Fik du svar på dit spørgsmål om logikken i det?

Linka - Vi glemmer dig aldriig !

Vestergaards In-zeit! - Tico - Calypso - Tulle

www.Jelling-Ridecenter.dk - Ejet af vores familie

0
0
Svar på denne tråd

Total forkert!
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 11:58

Det er da 100% forkert?! Når nu hesten løber mod forhindringen, så kan jeg se meningen i det. Men der ville jeg nu heller ikke benytte den metode, det ville jeg aldrig. I dit tilfælde Chelle ville jeg som underviser sende dig i "dressurlejr"!

Det samme gælder for så vidt for Kamilla. Du mangler jo tydeligvis noget dressur, når hesten ikke stoler på dig/er ulydig/værger. Det hjælper i al fald ikke at lave parader foran springene. Tværtimod. Jeg ville nærmere træne tempovekslinger.

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Kristina !
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 12:04

... Hvis du ville sende In-zeit i træningslejr, så værsgod!

Det bliver hos dig, og ikke hos os, vi har prøvet ALT ! og alting virker lige lidt. I dressur går hun altså La, men tænder totalt af på en springbane. Den er 17 år, og har altid virkelig ELSKET at springe, og hun bliver bare mere vild af kun at gå dressur.

- Så du må da hellere end gerne komme med råd, som du iik tror vi har prøvet!

Linka - Vi glemmer dig aldriig !

Vestergaards In-zeit! - Tico - Calypso - Tulle

www.Jelling-Ridecenter.dk - Ejet af vores familie

0
0
Svar på denne tråd

kan stadig ikke se logikken
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 21:00

Chelle ♥Little Light♥ Nej jeg kan stadig ikke se logikken i det. Ikke til en hest der stopper. Jeg vil faktisk mene at den bare bliver bekræftet i at den skal stoppe før springet. Den bliver jo bedt om at gøre lige netop det den gerne vil. Til en hest der løber synes jeg derimod det lyder helt logisk.

JEG har på fornemmelsen at min egen måske vil være en af dem der løber mod springet. Vi er slet ikke nået dertil endnu, derfor ved jeg det ikke. Dog ville jeg variere meget hvad jeg bad den om at gøre inden springet.

0
0
Svar på denne tråd

heste der stopper
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 08:03

jeg er ikke sikke rpå jeg forstår situationen. men forstår jeg det rigtigt hvis i springer på række, eller i hvert tilfælde temmelig tæt efter hinanden? det kan gøre nogle heste forvirrede og når du så heller ikke selv er alt for rutineret så kan det for hesten virke som en uoverskuelig opgave at nå over på den anden side. det skal altid være sjovere for hesten at sætte af end at blive på opspringssiden. derfor skal man sørge for at hesten synes det er let. det kan gøres med en opsspringsbom så afsættet i hvert tilfælde bliver korrekt. derudover skal der være grundrytme og du skal være i balance. træn det lette sæde i den daglige dressur. man skal kunne stå i bøjlen et par runder uden at have vægten i knæene og uden at være ved at falde. altså baer stå i balance med hælene nede.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER - For mere magt til de skimlede heste

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

spring træning
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:05

ja Kamilla

så vil jeg da også lige komme med mine erfaringer, selv om Kristina mener det er 100% forkert, så har hun ikke ret, jeg er selv gammel garvet spring rytter, og har prøvet det du beskriver, min velgående dressur hest som er meget lydhør for mig og mine hjælpere er stok døv for hjælp når det gælder spring,dette skyldes hans uerfaren hed, han ved ikke hvad det her går ud på, så han vækker sit flugt indstinkt, løb og jo hurtigere jo før må vi være færdig :-( og jo mere han løber jo mindre styrbar er han, logisk nok... så jeg gør som jeg har lært, og som andre skriver rider volter omkring springet, foran springet, mod springet og med masser af parader, jeg bestemmer hvor vi stopper, tempoet og hvornår vi springer, på denne måde kan jeg fint sætte tempoet og få ham over springet, han kan også finde på at stoppe foran springet, men som regel kun når tempoet er for højt, derfor alle de øvelser, så jeg kan komme ind og bestemme, og tro mig med tålmodighed vinder du og når du har fået din hest styrbar i tempo og retning, lykkedes det også for dig, og du vil begynde at stole mere på din hest, og så går det meget lettere end hvis man hver gang på vej hen imod en forhindring skal tænke på " gad vide om den hopper eller hvad den nu finder på "

Håber det var til lidt hjælp...det virker hos mig.

Kh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider