Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Galophjælp - fif modtages gerne!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2002 23:41
Hejsa!

Hvis nogen har gode råd m.h.t. hvordan man lærer en helt "grøn" hest at springe an i galop på en "rar" måde, så hører jeg gerne om det.

Har redet en hel del forskellige tilridningsheste i tidens løb, og synes egentlig at det med galoppen plejer at gå meget glat, nogen gange hurtigere end andre gange - men de fleste lærer det da ret nemt.
Nu er jeg lige - for sjov - startet med en "naturhest" af racen Nordsvensk Hest, der til trods for sin "høje" alder - 9 år - aldrig har været tilredet rigtigt. Efter et par mdr. har den lært at gå på ridebane, at dreje, stoppe og gå på cirkelvolter - hvilket ikke var så ligetil i starten. :-)

Den har vældig fremdrift i trav, men det falder den altså ikke naturligt at springe an i galop, uanset hvad man gør. Har haft held til at løbe den i galop på en stubmark, så den har altså mere end 2 gangarter!
Vi har ikke noget vi skal nå, så jeg kan sagtens vente på at hesten får mere balance på ridebanen, hvilket måske vil gøre det nemmere. Men hvis nogen har haft samme problem og løst det, kunne det da være sjovt at høre om.

MVH Camilla;-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Galophjælp - fif modtages gerne!
Forfatter: 
Dato:  02-11-2002 09:57
Ved hesten overhovedet at du beder den om at galoppere?

- *Smile*
En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P
*Venner er der når andre ikke er der*8-)

"Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst for da behøver jeg det mest."

"Viljen til at ville - skaber evnen til at kunne"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-11-2002 10:52
Hvis jeg var dig øve galoppen lidt mere hvor hesten er uden rytter. Altså frit rundt i ridehuset eller ,lign. når du vil have den i galop siger du ga-lop meget bestemt og driver på den. Lærer hesten hvad ordet betyder vil du også kunne bruge det i ridningen. Husk at ros den hver gang den galoperer og rid letsæde også selvom du måske ikke har bedt den om det. Så vil du motivere den til at galopperer mere.
Venlig hilsen Tine :-)

"Keep your friends close and your enemies even closer"

Nu har jeg endelig fået lavet en hjemmeside, så prøv at gå ind på http://www.tinelykke.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-11-2002 16:25
Ovenstående med kommandorer, har jeg også brugt med succes!

Ellers er stubmarken eller bare en tur i terrænnet sammen med en anden ældre hest særdeles god de første par gange!

Min veninde har "løbet" sin unghest i gang i et stort ridehus, da det jo kræver lidt plads :), samtidig med stemmekommandore og let hjælp fra pisken lige bag schenkel - og det gik godt!

Held og lykke!

Luise

Står din hest i nærheden af Herning? Mangler du en passer/halvpart, eller bare en til at komme forbi mens du er på ferie? Mail til mig på mailto:luiseEriksen84@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-11-2002 23:13
longen.... og så op... med hjælp fra stemme kommandocentralen fra midten (du er stadig i longen - dog på ryggen af bassen) springer du an.... en tur på begge volter med longe, og så slippes du fri og rider rundt om kommandocentralen i midten... og VUPTI så kan i... husk at stå i let sæde det første stykke tid til den finder balancen, ellers ødelægges gangen...

held og lykke

karina82
8-)Hold dig ikke tilbage i livet - du ender med at komme sidst 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider