Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Mcleansystemet hvad er det?
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 21:09

Med mulighed for at jeg spørger dumt: Hvad er McLeansystemet?


Nu har jeg ikke rigtig fulgt så meget med i dette fora, da der jo er meget andet at se til, og har tydeligvis overset dette enme.

Og nu er så spørgsmålet, hvad går det ud på?

Det er rimelig forvirrende at læse alle disse indlæg om McLean, og ikke ane en fis om hvad det går ud på, så håber på der er nogle kloge HN'er der kan oplyse mig


Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 mclean igen igen
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 23:54

Andrew Mclean er en mand, der har skrevet en bog hvori han samler og beskriver indlæringsteori... bogen hedder "træning på hestens præmisser"

det går ud på at ride med adskilte signaler og bruge stop, drej, bak, gå frem, gå sidelæns i forskellige kombinationer i øvelser... Det fede ved "systemet" er at det virker og man ikke forbryder sig overfor hesten, som man ellers nemt kan komme til at gøre ved eksempelvis at holde i tøjlen og ride på med schenklen, som en del trænere synes er fikst...




Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider