Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

opdragelse af føl på den rigtige måde!
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 15:09

Jeg har et tinker hoppe føl som fra 6. mdrs. alderen da jeg fik hende har været super rolig og ikke skræmt overfor nogle udfordringer, trækketov, løfte ben, biler, trækketure alene osv., men her på det sidste er hun virkelig begyndt at prøve mig af, sidst tog fanden ved hende på en mark og det endte med jeg fik to friske baghove i ryggen. Jeg er ikke blevet skræmt men er i tvivl om hvordan jeg skal sætte mig igennem for jeg ved hun er nået til det punkt hvor hun er tryg i hendes omgivelser og nu vil sætte mine leder evner på prøve. Jeg vil nødig gøre noget der giver varige problemer senere hen, men vil heller ikke være "for blød".

Hendes problemer nu er når vi går tur eller jeg kommer ud på folden så virker hun som om jeg er hendes lege buddy men hun er lidt FOR vild. vil stejle op af mig og sidst da vi gik turen begynder at stejle, snurre rundt og sparker bagud.

Hvad er det bedste jeg kan gøre? hun er nu 8 mdr. og har fuld tiltro til mennesker, er ikke sky og alt er godt bortset fra det nyforhøjede energi niveau hun pludselig er begyndt på :)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Helle
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 17:09

"Nasser" lige lidt på din tråd Har selv lige fået et Irish Cob føl hjem for en uge siden og ryger sikkert ud i det samme som dig!

Vh

AM

WWW.Stutteri-Alana.dk

stedet man gerne ville være hest

0
0
Svar på denne tråd

der er jo mange meninger
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 17:22

måden jeg har med mine to at gøre (den ene 2 år, den anden 10 år, men har haft hende lige sinden hun var 1 time gammel) Og det er at uanset hvor søde føllebasser er, skal der være en ramme/grænse de kan arbejde sig inden for... Hav den daglige respekt i orden... fx ikke gnubbe sig op af dig, ikke puffe til dig, ikke gå ind i dig osv...