Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 m-ryttere kom frem
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 21:39

:D ... hvordan startede i ? hvordan træner i jeres heste? og burde man ikke godt kunne nå så langt på en middelmådig hest i dag? altså, der er så mange muligheder for at træne den i dag? fra jorden, i naturen osv. og man kan bruge regelmæssig kioprakti, for at sikre sig, at hesten er optimal + strækøvelser :) nå, men kom mere jeres succes historie, plus hvordan i nåede dertil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 M rytter
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 22:12

Tja... er godt nok ikke M rytter mere... eller stævnerytter for den sags skyld... men jeg har da redet en hest op fra LB til M klasser.


Det handler sjovt nok om træning, træning og atter træning. Det kræver en enorm styrke for hesten, at udføre piouretter og i det hele taget de samlede øvelser.


Det er noget, der skal trænes gradvist op, selvfølgelig samtidig med, at hesten opretholder sit gode humør og lysten til at arbejde.


Jeg vekslede meget i min træning. De fleste dage, var det meget grundridning og smidiggørelse. Nogle andre dage, blev hesten presset mere i de svære øvelser. Og så skal der være plads til en skridttur i skoven. Min hest havde det bedst med at blive redet stort set hver dag. Han var ikke særlig smart bygget fysisk, så han blev hurtigt stiv. Derfor skulle han arbejdes igennem stort set hver dag. Men psykisk havde han super meget lyst til at erbejde, og han var meget lærenem.


Men det tager nogle år, før hesten får opbygget nok muskler og styrke til at lave de øvelser. Så det er bare om at komme i gang.


Jeg vil mene, at de fleste heste godt kan komme til at gå M klasser. Bare de har hjernen med.


Håber du kan bruge noget af det...


Hilsen Camilla


Når du er ung, kan du vælge & vrage!

Når du bliver ældre, kan du vælge mellem vragene!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa---
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 23:52

er meget enig ovenstående... en god fysik er super vigtig, jeg trænede ofte 2 gange om dagen, men dengang kom min hest også kun på fold 1 time om dagen... (jeg ved bedre nu). min hest var DH så det var en ret godt bygget hest med en god gang, så om jeg var kommet ligeså langt med en middelmådig hest ved jeg ikke... jeg tror dog det er nemmere at komme dertil med en korrekt bygget hest med god bevægelse...

Og så havde jeg nok rigtig gode trænere og red undervisning 3-4 gange om ugen...

Nu har jeg en unghest, som ikke er ligeså godt bygget som min gamle hest, så hvis du spørger mig om et par år så skal jeg fortælle dig om det er ligeså nemt... desværre har jeg ikke penge til så meget undervisning da jeg er på SU, hvilket gør processen langsommere... øv bøv...

men god fornøjelse til dig...


Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle kan da lære øvelserne
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 10:33

også til S. Alle kan ikke "gøre sig" i sports-konkurrence som pt er meget fokuseret på nogle bestemte typer her på vores breddegrader.


Min ene mule er en helt almindelig sød lipizzaner som trænes på M niveau og er godt på vej med piaffen.


Vi får undervisning hver 14. dag og træner MINDST halvdelen af ridetiden i skoven (mere om sommeren)...og jeg synes ikke det er hårdt. Det er bare at have en glad og velfungerende hest som jeg kan lide at være sammen med...og så liste derudaf uddannelsesmæssigt.Jeg er en del optaget af fejlfri indlæring, dvs lade være med at gøre noget forkert, så man slipper for omvejene.


Jeg kan ikke se nogle hindringer for at nå S niveau, hverken med ham supermulen eller de tre unge.


Eva


Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider