i øjeblikket træner jeg meget med en 3-årig pony, new forest, og det går egentlig godt. - nogenlunde. jeg har fået et par kurser hos Ute Lehmann, som jeg synes har været rigtig rigtig rigtig godt
Mit syn på hestetræning er helt ændret, og før kunne jeg slet ikke se mulighed for hvordan jeg selv skulle kunne tilride en hest. Men jeg gør det nu.
Han er ryttervant, og jeg er efterhånden ved at få vendt ham til biddet (næsten. han forstår det ikke heeelt endnu, at det er mig der skal kontrollere ham oppe fra ryggen, og at jeg vil standse ham via biddet). - dvs. sige at jeg har øvet fra jorden det at bakke og stoppe, og det duer egentlig godt, men så snart jeg hopper op, trækker han hovedet mod jorden, men han hører alligevel efter i sidste ende..
Men til sagen. Jeg får ingen undervisning af nogen slags efter jeg har solgt min hest for et halvt år siden, så derfor vil jeg gerne have undervisning, så jeg tænkte om jeg kunne kombinere det med min træning af Mikado.
- Men findes der nogen der kan hjælpe mig med en unghest der ikke er vant til at ride? Skal man have en berider til at undervise en så?