Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Undervisning på unghest?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 23:13

i øjeblikket træner jeg meget med en 3-årig pony, new forest, og det går egentlig godt. - nogenlunde. jeg har fået et par kurser hos Ute Lehmann, som jeg synes har været rigtig rigtig rigtig godt :D Mit syn på hestetræning er helt ændret, og før kunne jeg slet ikke se mulighed for hvordan jeg selv skulle kunne tilride en hest. Men jeg gør det nu.

Han er ryttervant, og jeg er efterhånden ved at få vendt ham til biddet (næsten. han forstår det ikke heeelt endnu, at det er mig der skal kontrollere ham oppe fra ryggen, og at jeg vil standse ham via biddet). - dvs. sige at jeg har øvet fra jorden det at bakke og stoppe, og det duer egentlig godt, men så snart jeg hopper op, trækker han hovedet mod jorden, men han hører alligevel efter i sidste ende..

Men til sagen. Jeg får ingen undervisning af nogen slags efter jeg har solgt min hest for et halvt år siden, så derfor vil jeg gerne have undervisning, så jeg tænkte om jeg kunne kombinere det med min træning af Mikado.

- Men findes der nogen der kan hjælpe mig med en unghest der ikke er vant til at ride? Skal man have en berider til at undervise en så?

Mvh.

Anne Sofie Krøyer og Mikado Stjernepony

Det vi aldrig får nok af, er kærlighed,

det vi aldrig giver nok af, er er kærlighed.

0
0
Svar på denne tråd

undervisnng
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 09:46

Det ville nok være en fordel, hvis du også skrev hvor du bor henne.

Det er da kun rigtig godt at du vil have undervisning på ham allerede nu. Så kan du jo fange fejlene inden de opstår.

Jeg kan ikke se hvorfor det absolut skal være en berider. Mange andre kan vel være lige så dygtige, selv om de ikke har papirer på det?

0
0
Svar på denne tråd

ddfghnjkl
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 12:54

Mikado bor i Mårslet, i Århus.

Okay. - Det kunne da være godt hvis jeg kunne finde en.

Jeg tror bare jeg vil være sikker på at det er en dygtig ridelærer jeg får, da jeg gerne vil have dels en god hest ud af det, og nu hvor jeg har fået noget kursus i det, ved jeg, at jeg selv har en anden tankegang på, hvordan hesten skal trænes og håndteres, og jeg vil gerne have ridelæreren også har den tankegang. - så det kunne være fedt hvis underviseren selv havde stået i den situation at have haft med flere ungheste at gøre før.

Men tak for dit svar. (:

Mvh.

Anne Sofie Krøyer og Mikado Stjernepony

Det vi aldrig får nok af, er kærlighed,

det vi aldrig giver nok af, er er kærlighed.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider