Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kilden hest
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 15:05

Hejsa

Jeg får i eftermiddag hest på prøve, som jeg måske gerne vil købe, såfremt den går igennem en handelsundersøgelse om 3 uger.

Problemet med den er bare, at den er så kilden, at dyrlægen ikke kan lave en kontrol af ryggen, da hesten viger for ham og slår ud efter ham. Dyrlægen mener ikke at hesten fejler noget, og at den udelukkende er kilden, men han kan ikke lave undersøgelsen.

Mit spørgsmål er så: Hvordan kan man træne en hest der er så ekstremt kilden til at acceptere at dyrlægen skal lave testen? Og såfremt dyrlægen om 3 uger ikke kan gennemføre testen, kan hesten så forsikres uden anmærkninger? Jeg har nemlig ladet mig fortælle, at ikke alle forsikringsselskaber kræver og bruger testen af ryggen til noget. Er der nogen der ved, om det rigtigt?

På forhånd tak

Venlig hilsen Rosen

0
0
Svar på denne tråd

At være kilden
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 10:24

kan sige, at min hest normalt ikke er kilden, men hun kan være det overfor dyrlæger og smede. Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg kan godt se, de rører hende anderledes. Er den kilden overfor dig?

Generelt plejer det at hjælpe enten at holde hånden på hesten et stykke tid uden at bevæge den, så den vænner sig til følelsen, eller desensitivere den ved at røre den meget. Men vær opmærksom på, den kan have ubehag ved det sidste.

Jeg har sjusset mig frem til, at et blidt strøg, men hvor hesten VED, at man stryger den, er det bedste. Men det kan være forskelligt, og nogle dage er værre end andre.

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

kan du i ...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 10:26

øvrigt ikke bede dyrlægen at holde pauser mellem hans strøg. Det virker på min.

L

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 09:41

Tak for svaret

Den er også kilden overfor mig, men slet ikke i samme stil. Så måske er den som din, værre overfor dyrlægen. Jeg vil prøve at følge dine råd, og se om det kan hjælpe.

Endnu engang tak.

Venlig hilsen Rosen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider