kan sige, at min hest normalt ikke er kilden, men hun kan være det overfor dyrlæger og smede. Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg kan godt se, de rører hende anderledes. Er den kilden overfor dig?
Generelt plejer det at hjælpe enten at holde hånden på hesten et stykke tid uden at bevæge den, så den vænner sig til følelsen, eller desensitivere den ved at røre den meget. Men vær opmærksom på, den kan have ubehag ved det sidste.
Jeg har sjusset mig frem til, at et blidt strøg, men hvor hesten VED, at man stryger den, er det bedste. Men det kan være forskelligt, og nogle dage er værre end andre.
Lone