Den bedste hjælp vil være at du ikke er bange...
Nemt at sige og svært at praktisere... men viser du utryghed og angst, skal hesten jo også reagere. Som flugtdyr er dens overlevelse afhængig af, at den opdager alle farer. Så når I nu er to til at være bange, har I også dobbelt så meget I skal være bange for.
Du må finde din indre ro.
Find ud af HVAD du tør, og så må du gøre det et stykke tid. Langsomt får hesten tillid til dig og du kan lave nye opgaver.
Gør ikke noget med hesten, hvis du ikke selv tror på det.
Hilsen og held og lykke fra Anja