Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

meget bange hest
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 21:45

hej

håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig jeg købte en hest for go 1 år siden nu men har bare det problem at jeg ikke tør at ride på hende af frygt for at hun bliver bange og jeg falder af.. før vi købte hende mener vi at hun har fået bank hvad kan jeg gøre for at hjælpe min hest så den ikke er bange for alt og alle evt nogle der har haft samme problem eller kender nogle der har.. vil også gerne vide hvis vi kender nogle der kan hjælpe med det

hilsen pia

0
0
Svar på denne tråd

dkdkddkdkdkk
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 21:57

Den bedste hjælp vil være at du ikke er bange...

Nemt at sige og svært at praktisere... men viser du utryghed og angst, skal hesten jo også reagere. Som flugtdyr er dens overlevelse afhængig af, at den opdager alle farer. Så når I nu er to til at være bange, har I også dobbelt så meget I skal være bange for.

Du må finde din indre ro.

Find ud af HVAD du tør, og så må du gøre det et stykke tid. Langsomt får hesten tillid til dig og du kan lave nye opgaver.

Gør ikke noget med hesten, hvis du ikke selv tror på det.

Hilsen og held og lykke fra Anja

0
0
Svar på denne tråd

dsf...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:10

problemet jo at jeg ikke engang kan strile hende mere fordi når hun hører en lyd bliver hun urolig og ikke vil hverken det ene eller det andet

0
0
Svar på denne tråd

Det er synd
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 12:05

Jeg synes det er rigtig synd for jer begge - både dig og din hest.

I passer rigtig dårligt sammen fordi i begge er lidt nervøse og derfor forstærkes det hver gang i har en dårlig oplevelse.

Det er meget hårde ord men jeg synes at en mulighed er at sælge hende. Det er en kæmpe opgave at finde tilliden tilbage ved begge parter. Din hoppe behøver jo en ejer der er helt vild rolig og også meget bestemt og konsekvent i sin opførsel. Det bliver hesten mere tryg af, fordi der er helt klare grænser og personen er tydelig leder. Du behøver en hest der er rigtig rolig og som du kan få tillid til. Én du selv tør trække udenfor i blæsevejr kun i grime og træktov. Én du synes du selv kan håndtere uden at være urolig for hvad den nu kan finde på.

Livet er bare for kort til at have den forkerte hest. Og det er ment på den aller bedste måde.

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

dfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:46

Jeg har skrevet en besked til dig.

Gode hilsner Fru Bach

Nu med hjemmeside

Stald Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke en hest for dig
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 09:18

Desværre må jeg tilslutte mig at du og hesten ikke passer sammen.

Det vil være bedst for dig og hesten at I skilles.

Hvis du ikke tør håndtere den i stalden - så skal du slet ikke give dig i kast med at ride på den.

Din hest har brug for en som kan lede den og berolige den og du har brug for en stille og rolig hest som du kan stole på.

Alternativt kunne du måske sende den i byen. Find en rytter som gerne vil låne en hest et halvt eller helt år og som kan håndtere din hest. Så kan du i perioden komme hos personen og se at hesten falder til ro og på den måde kan du finde tilliden til din hest igen.

Hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider