Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 tager hovedet ned
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 23:31

Hej


Vi har en dejlig pony som går meget godt i dressur. Hun virker til at til at være glad for at springe, men svinger meget i hvordan hun går. Her hjemme springer hun alt og kigger ikke, men til træning på rideskolen kigger hun meget og stopper en del især første gang på hvert spring. Først fra den ene side og derefter fra den anden side...

Der er to store problemer som nok hænger sammen. At hun stopper, men mest af alt at hun tager hovdet meget ned i tilridning på vej mod springet og du kan nærmest ikke løfte det op. Hvilket jo gør at hun kan komme ned og nærmest stoppe før springet i den bevægelse. Jeg ved ikke helt om jeg har forklaret mig godt nok, men det jeg gerne vil have, er hvis nogle har et godt råd til hvordan vi kunne ride hende til springet så hun ikke får mulighed for at tage hovedet sådan ned?? På rideskolen går hun også nærmet mere og mere i stå i sin galop imod springet, hvorimod her hjemme bliver hun glad og søger selv på springet, meget underligt! HÅber nogle har en erfaring vi kan bruge, på forhånd tak.


MvH Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 19:45

Hvilket bid springer i hende med?




Mvh. Rikke

snart uden
Escape Dance







0
0
Svar på denne tråd
 
 bid vi rider med
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 20:02

Hej Rikke


Et helt almindeligt tre delt bid i messing.


Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 22:29

Okay :-)


Jeg kender mest til problemet når man rider på forskellige stangbid. Her kan man så vælge at skifte over til et trensebid, men det er jo svært i jeres situation ;-)


Når hesten sænker hovedet så prøv at tage hænderne op og ryk op i tøjlerne. Det skulle gerne bevirke at hesten slå fra og det er til at starte med også den ønskede reaktion. Samtidig skal der drives godt på, evt. lidt tap-tap fra pisken. Det kan være en fordel med en dressurpisk så i kan nå ned på bagparten ;-)


Den ønskede løsning er så at hesten forstår at den skal holde hovedet oppe og samtidig også tempoet :-)




Mvh. Rikke

snart uden
Escape Dance







0
0
Svar på denne tråd
 
 JAmen dog.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 23:11

Når nu du skriver hun tager hovedet nedad mod springet - tænker jeg jo straks - fremmad og energi.


Hvordan går hun hen til springet? Det "lyder" nemlig for mig som om at hun ikke har nok fremmdrift hen mod springet og at rytterne måske bliver for passiv i sin tilridning.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan godt være at
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 07:34

jeg lyder underlig .


Men min første tanke er hendes syn!


Springer i udenfor det ene sted og indenfor det andet sted? Er der forskel på lyset?


Hvis det er noget med hendes syn - kunne det jo tænkes at hun springer bedre hjemme, da hun er på hjemmebane og kender forhindringer mv?


Og hvordan med bundlaget...er der stor forskel dér?


Mvh May.


Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas


Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak



0
0
Svar på denne tråd
 
 Må nok lige tilføje...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 07:40

At årsagen til at min tanke falder på hendes syn er, at du skriver at hun sænker hovedet...


Og i mit hoved kan det være fordi hun så bedre kan vurdere springet?


Mvh May.


Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas


Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak



0
0
Svar på denne tråd
 
 har ikke tænkt det
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 09:46

Hej May


Det har jeg overhovedet ikke tænkt på. Vi springer ude her hjemme kun, da jeg ingen hal har. Til undervisning er det jo ude om sommeren og inde om vinteren! Underlaget er det sammen ude her som der, men er jo andet i et ridehus.

Ved du om jeg selv kan tjekek hendes syn? eller skal have fagfolk på!

Det er ihvertfal træls, da jeg som sagt oplever at hun kan lide at springe, men nærmest bliver usikker når vi er til undervisning...

Det er lidt sjovt, for normalt er hun meget nem og let på tøjlen, men til spring bliver hun lidt stærk og som hende ovenfor skriver, skal vi løfte hendes hoved, ja det prøver vi jo også, men hun er meget stærk...når hun så er kommet over springet bliver hun glad og løbe. Hun bruger meget energi på alt det før og efter springet når vi er i byen!!


MvH Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det jo ikke
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 18:22

sikkert at synet fejler noget - men det var min umiddelbare tanke.


Jeg ville for en sikkerhedsskyld tage en snak med dyrlægen om det - og lade ham tjekke synet.


Håber i finder ud af årsagen - Det kan forresten ikke være din eventuelle nervøsitet/præstationsangst der spiller ind, når i ikke er på hjemmebane? Også blot en tanke...


Mvh May.




Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas


Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider