Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Trailerproblem... Hjælp...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 12:45

Jeg har fået et problem med min drægtige hoppe vedr. trailer kørsel, som jeg ønsker nogle løsningsforslag til..

Hun går fint op i traileren, men så lige pludselig uden varsel eller nogen synlig grund går hun "amok" inde i traileren og jeg skynder mig så at bremse forsigtigt op og gå ud og ser hvad der sker... Der er ikke noget at se, men der lugter lidt brændt.. Men da jeg får dæknet af hende har hun fået en kæmpe hudafskrabning på højre hofte og hun hæver op omkr. afskrabningen.

Denne situation er nu sket de sidste 4 gange jeg har kørt i trailer (senest igår aftes) med det til følge at afskrabningen er blevet et 10 cm. lang sår og hun er blevet halt på højre bagben. Dyrlægen har tilset hende og hun fik et par sprøjter og jeg har fået noget salve (spreptocilin)...

Men hvorfor er det lige situationen opstår?

Der har aldrig været problemer tidligere med hendes opførsel i traileren, så hvorfor denne forandring - og vigtigst af alt, hvordan afhjælper jeg situationen?

Jeg det første tilfælde skete omkring d. 20/9 og 9 dage senere havde jeg hende med til et stævne (kørte dertil), hvor jeg havde en hest mere med i traileren og der var der ingen problemer... Vil det være løsningen at tage en ekstra hest med fremover?

Jeg bekymrer mig jo for om den anden hest vil komme til skade, hvis min hoppe får et "anfald"..

Manuela - med Løgtoft's Carisma & French Floriana

Venter føl medio marts 2008 e. BH Don Romantic *til salg*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 18:44

Jeg havde noget a la samme problem med Lumina sidste år da hun var drægtig. Hun ville dog slet ikke op i traileren.. Og hun plejer at gå selv op uden nogen problemer.

Dyrlægen sagde til mig, at det kunne have noget at gøre med hormonerne.. Nogle hopper bliver "mystiske" af at være drægtige..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Venter Aljano-føl maj 2008!
Boks til hingsteføl udlejes nær Sønderborg

Skriv for mere information!

MINI-WRAP sælges

0
0
Svar på denne tråd

Balance
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 19:27

Nogen heste kan få problemer med balancen i traileren, selvom man kører lige ud især hvis der ikke vindue i traileren. Dette vil også vise sig under træning hvor den har problemer med at bære sig på volte f.eks. Via kiropraktor kan dette rettes os på, det har jeg selv erfaret på 2 heste, hvoraf den ne ikke kan køre i trailer uden vindue. Den smadrede næsten en trailer da hun mistede balancen i et sving og gik derefter fuldstændig amok. Køresyge for heste.

Jo mere man lærer om hesten, jo mere finder man ud af at man stadig ikke ved om dyret.

Psykologisk indsigt er det kraftigste af alle redskaber når du arbejder med heste, tålmodighed er det vigtigste!

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 21:43

Der er vindue i traileren og jeg har tidligere på året (maj og juni) haft kiropraktor til hende..

Jeg har været til stævne i dag og havde to heste med i traileren og så ser det ud til at problemet ikke opstår... Det må lige afprøves noget mere...

Manuela - med Løgtoft's Carisma & French Floriana

Venter føl medio marts 2008 e. BH Don Romantic *til salg*

0
0
Svar på denne tråd

skillerummet
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 09:04

Hvad hvis du giver hende hele traileren, sætter skillerummet til siden, jeg kender et par stykker, som holder balancen bedre når de har mere plads.

Med venlig hilsen

AL

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 15:31

Ja det er også en mulighed at prøve at køre med skillerummet til siden.. Min svigerindes pony vil SLET ikke køre trailer hvis det er lukket..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Venter Aljano-føl maj 2008!
Boks til hingsteføl udlejes nær Sønderborg

Skriv for mere information!

MINI-WRAP sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider