Jeg har fået et problem med min drægtige hoppe vedr. trailer kørsel, som jeg ønsker nogle løsningsforslag til..
Hun går fint op i traileren, men så lige pludselig uden varsel eller nogen synlig grund går hun "amok" inde i traileren og jeg skynder mig så at bremse forsigtigt op og gå ud og ser hvad der sker... Der er ikke noget at se, men der lugter lidt brændt.. Men da jeg får dæknet af hende har hun fået en kæmpe hudafskrabning på højre hofte og hun hæver op omkr. afskrabningen.
Denne situation er nu sket de sidste 4 gange jeg har kørt i trailer (senest igår aftes) med det til følge at afskrabningen er blevet et 10 cm. lang sår og hun er blevet halt på højre bagben. Dyrlægen har tilset hende og hun fik et par sprøjter og jeg har fået noget salve (spreptocilin)...
Men hvorfor er det lige situationen opstår?
Der har aldrig været problemer tidligere med hendes opførsel i traileren, så hvorfor denne forandring - og vigtigst af alt, hvordan afhjælper jeg situationen?
Jeg det første tilfælde skete omkring d. 20/9 og 9 dage senere havde jeg hende med til et stævne (kørte dertil), hvor jeg havde en hest mere med i traileren og der var der ingen problemer... Vil det være løsningen at tage en ekstra hest med fremover?
Jeg bekymrer mig jo for om den anden hest vil komme til skade, hvis min hoppe får et "anfald"..