sådan havde min det også, jeg gjorde det til en vane, at hver gang han gik, så bremsede jeg ham og gav ham besked på at gå tilbage til det sted hvor jeg oprindeligt havde stillet ham.
tro mig det virkede, for det gad han ikke i ret lang tid, det var jo ubehageligt sådan at blive bakket. så han holdt op med at have denne vane efter et par uger, han fik også meget ros, når han endelig stod stille.
bliv ved at stille ehsten tilbage på det sted, hvor du havde stillet den, brug en komando som "stå", hesten lærer det hurtigt og godbider er ikke nødvendigt, fordi heste og ponyer er virkelig kvikke, når det kommer til den slags.
en anden metode er, at have foden i stigebøjlen, går hesten, så lad den cirkle rundt om dig , det ser måske sjovt ud, men den metode virker også efter et par uger, fordi hesten ikke finder det sjovt at rende rundt i små cirkler, den lærer hurtig at stå stille, så den slipper for den unødige motion
en metode kan også være at sidde op fra et hegn og bruge begge sider af sadlen, når du stiger op, ved at bruge et hegn eller noget andet, som er solidt og bliver liggende, sparere du hesten for det niv et sadel kan give, når du stiger op.
venlig hilsen xanadue
"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL