Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 anatomisk rigtig ridning
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 14:08

Hej.

Jeg vil hører om der er nogen herinde som kan anbefale anatomisk rigtig ridning??


Jeg har en DV unghest som skal tilrides til foråret.Min veninde anbefaler mig at bruge dette når den skal i træning - jeg sender hende i ridning!


Jeg er normalt selv "alm" dressur rytter, men har læst om det og syntes det lyder rigtig godt. (jeg ved godt man ikke bare lige får det lært, men syntes det er vigtigt unghesten får en god og rigtig start)

Derfor vil jeg gerne hører et par meninger herinde fra...

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 15:03

Jeg ved ikke så pokkers meget om det. Men jeg tror ikke der er nogen her i landet der for alvor kan tilride på ARR-metoden.

Jeg tror du må til udlandet, måske der hvor "opfinderen" bor, som hedder Claus..."et-eller-andet"



Meget tørt wrap sælges. Foder og mineralanalyse haves.


Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.


Skriv besked.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ARR...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 15:22

jo der er vist nogen stykker her i DK


Men hører gerne fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 "opfinderen"...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 15:43

...af Schöneich-longerings-metoden hedder Klaus Schöneich og hans bedst forklarende bog hedder "Die Schiefen-Therapie"


Personligt kender jeg to ryttere, som har deltaget i et kursus i Danmark og derpå sendt deres heste på longeringsophold hos Schöneich i Tyskland. I dag bruger de to ikke Schöneichs longeringsteknik.


Schöneichs koncept er ikke en ride-metode, hvilket han også selv forklarer, men en longeringsmetode.


/Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 16:17

Tatjana.Hvorfor nvender de to som har haft deres heste i tyskland, ikke længere denne metode? Det er da spændende at vide...



Meget tørt wrap sælges. Foder og mineralanalyse haves.


Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.


Skriv besked.

0
0
Svar på denne tråd
 
 longering
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 16:25

nej ved godt det er longeringsmetode, men hesten skulle jo blive rettet ud på en god måde i forhold til normal longering. Jeg spørger også herinde fordi jeg ikke ved så meget om det endnu.

Men nogen som har erfarring med at starte med en unghest??? sys kun jeg har læst om dem som er startet fordi deres heste fejlede noget...!?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ride den selv
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 22:41

du ser da rutineret ud, hvorfor ikke ride den til selv? hvis du læser mcleans bog først så er det faktisk ret simpelt..


Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm ja har
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 10:08

det har jeg også overvejet. Men jeg syntes bare jeg tænker for meget på at gøre noget forkert i dens grundridning-men hvis man selvfølgelig får undervisning/hjælp samtidig så kunne det sikkert godt gå :0)

Jeg har også overvejet at sende hende i ridning i proff dressurstald, men har heller ikke lyst til hun bare er en i rækken de skal ha overstået...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo det er også ridning
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 11:20

Jeg har deltaget på et kursus og bruger stadig longeringsprincippet på min hest - jeg syntes det er super godt!


Og jo ARR indeholder også ridningsprincipper, så langt er jeg dog ikke kommet, da der da jeg gik igang med det ikke var tilstrækkelige undervisningsmuligheder.


Tag evt en snak med Susanne Frimodt, hun afholder kurser på Fyn. hendes hjemmeside er her http://www.susannefrimodt.dk/


Og her er linket til Claus´s hjemmeside http://www.arr.de/


Held og lykke med unghesten




Kristina


Så har vi fået spåner hjem igen, pris 56,- /balle, afhentet i Hadsten.


Tørt struktureret wraphø i små baller sælges, kr 45,-/balle

0
0
Svar på denne tråd
 
 neize..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:23

Den korte version af, hvorfor de to ovennævnte ikke længere anvender Schöneichs longeringsteknik, er, at den ikke løste problemerne i forhold til den videre træning.


Ser man helt bort fra selve træningen, så er problemet i Schöneichs koncept i mine øjne, at ikke særlig mange ryttere bliver vurderet i stand til at træne deres heste selv = mange betaler sig fra at få det gjort.

Det kan være fint, så længe hesten er i træning, men når rytteren får den tilbage efter endt korrektur, har rytteren ikke selv evnerne til at fortsætte med at reparere hesten som kompensation for fejl i ridningen.


Rent økonomisk kan man få mange, mange ride-/longeringstimer i DK for den pris, det koster at sende en hest til Tyskland for at blive longeret...


/Tanja


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænk på...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 18:59

som tanja skriver ovenfor skal du overveje meget nøje, hvad der skal ske med hesten, når den kommer hjem. Det er for det første en enormt krævende træningsform både fysisk og psykisk. Hvis det gøres forkert kan det gøre meget mere skade end gavn.


Jeg har selv modtaget undervisning i ARR og kom også til ridedelen, og har fået mange gode fif, jeg kan bruge fremover. Men jeg synes det er meget, meget svært at gøre korrekt, og jeg har valgt ikke at bruge det på min nye 3 års hest, da jeg simpelthen ikke tror på, at jeg er dygtig nok til at gøre det så korrekt, at det ikke skader min hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:35

Tak for svar. Det var lærerigt.



Meget tørt wrap sælges. Foder og mineralanalyse haves.


Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.


Skriv besked.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider