Den korte version af, hvorfor de to ovennævnte ikke længere anvender Schöneichs longeringsteknik, er, at den ikke løste problemerne i forhold til den videre træning.
Ser man helt bort fra selve træningen, så er problemet i Schöneichs koncept i mine øjne, at ikke særlig mange ryttere bliver vurderet i stand til at træne deres heste selv = mange betaler sig fra at få det gjort.
Det kan være fint, så længe hesten er i træning, men når rytteren får den tilbage efter endt korrektur, har rytteren ikke selv evnerne til at fortsætte med at reparere hesten som kompensation for fejl i ridningen.
Rent økonomisk kan man få mange, mange ride-/longeringstimer i DK for den pris, det koster at sende en hest til Tyskland for at blive longeret...
/Tanja