Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 at dreje??
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 08:38

Jeg er lige begyndt at ride en unghest, som lige er kommet hjem fra "tilridning" problemet er bare at hun ikke forstår hvad man vil have hende til når hun skal stoppe eller dreje. Jeg har ikke den store erfaring med ungheste, så vil gerne have nogle gode råd til hvordan man lære hende det.


Mvh Isabella

0
0
Svar på denne tråd
 
 bvjnvb gbx
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 12:58

Da jeg red min kusines pony til, førte vi vores hånd med tøjle ud til siden, så vi ligesom førte ham, og ikke bare drejede ham..

Men du siger hun er kommet hjem fra tilridning, men hvorfor har hun så ikke lært det?




Chris & Viktor
Verdens Bedste Hyggepar
Tur - Dressur - Spring
0
0
Svar på denne tråd
 
 Isabella
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 14:01

Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at læse denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/3/297933/ 297933/ .









Mvh. Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣







SÆLGES: 1 års Pinto plag u. papire, vallak, forv. stg. 172+, brunbroget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ChrizzyStiina
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 12:45

Hesten er ikke min egen, men jeg rider den. har snakket med ejer om at den burde have lært at dreje og sådan noget, og ejer er meget skuffet over den "tilridning" hesten har fået. De fik at vide at den var tilredet da ham der skulle tilride den havde været oppe på den 11 gange. Vi er sammen blevet enige om at den kun er ryttervant ikke tilredet, og at der skal lægges meget arbejde i den inden den bliver god.


Men tak for svarene:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 13:02

da lidt mærkeligt at den ikke engang kan dreje eller stoppe hvis den har været i tilridning


Kan kun anbefale McLeans metoder.


-------------------------------


Linnea

- Aldrig uden Jay-Jay & Figo


0
0
Svar på denne tråd
 
 At dreje
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 21:47

Jeg er også i gang med at tilride min nye hest. Jeg fandt hurtigt ud af at det vigtigste redskab til at lære at dreje med er en, ikke alt for lang pisk. Jeg bruger den bare som "støtte" pind ved hestens skulder, samt strækker den frem mod hestens hoved så den kan se den. Jeg rører ikke hesten med pisken. Det forstod min hest hurtigt. Jeg fik rådet at en mere erfaren rytter, og jeg må sige at det virkede meget hurtigt.


Mvh.


Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kyra K´s beskrivelse
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 22:25

lån bogen "Dressur med Kyra, rid med system, logik og konsekvens"

Der er en god beskrivelse omkring det at ride hesten i hjørner, hvordan man drejer hesten når rytteren vil have det, og ikke at den selv går gennem hjørnet.

Den metode hun beskriver er enkel og let for hesten at forstå, og hjælper til at kunne dreje hesten i andet end hjørner.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider