at du dels snakker med din underviser - dels melder dig som banehjælper når der er stævne i klubben.
Det er desværre ikke så enkelt at bygge baner - der skal tages hensyn til mange ting så som bundforhold væk fra indgang/mod indgang, springets udseende, klubplan eller distrikt, første klasse eller ej, uddannelsesklasse, tempoet klassen er udskrevet i, metoden, pony kat/hest osv osv.
Når du bliver 18 (mener jeg man skal være) er der under dansk rideforbund en banebygger uddannelse - den er delt op i moduler så man kan tage f.eks. bare det første.
Alternativt kan du høre klubben eller din underviser om I ikke kan lave et minikursus så I kan lære noget om hvordan man opbygger spring OG bane.