Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 SNE er der nogen som kan hjælpe mig??
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 12:13

Hej ved godt det er tidligt på året at tænke på det med sne men sad lige og kiggede på snebilleder og så var det jeg kom til at tænke på, om man må ride i sne

Altså hvis der er is og sådan noget er det klart det er for glat til at ride. Men hvad kan der ske ved at ride i sne, er det farligt eller...

da jeg ik har ridehus eller noget er det jo ik meget jeg kan ride om vinteren!! men håber der er nogen som kan hjælpe mig


VH Camilla.


*~*~*~HVIS DU VIL HAVE EN RIGTIG HEST ER FULDBLOD~*~*~*
BEDST!!!!

FLYIN DANE DU ER MIT ET OG ALT!!;D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 12:27

man kan godt ride i sne - bare vær forsigtig med at tjekke om der er is under sneen.

Hvis hesten har sko på, skal du også passe på at der ikke klumper sne sammen under hoven - så medbring en hovrenser!


Ellers kan du prøve dig frem med hovfedt og andre ting for at forhindre at der samles sne under hoven.


Selv om hesten ikke har sko på ville jeg nok også som min. have en hovrenser med mig.


Det er ikke noget så hyggeligt som en god lang skridt tur i sneen. (jeg vile forresten også nøjes med at skridte - sneen i sig selv er jo også glat)


Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 !Genial titel!
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 12:32

Tror ikke der skulle være noget i vejen for at ride i sne. Bare du sørger for at tjekke islag og lader være med at ride de vildeste terrænture. Husk også at fjerne eventuelle isklumper i hale og hovskæg (hvis din hest har hovskæg) og tjek også din hests hove for isklumper i det hele taget når der er sne :)






NevzorovHauteEcole

×؛°"ک`"°؛××؛°"ک`"°؛××؛...×؛°"ک`"°؛×


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:35

For svarene


*~*~*~HVIS DU VIL HAVE EN RIGTIG HEST ER FULDBLOD~*~*~*
BEDST!!!!

FLYIN DANE DU ER MIT ET OG ALT!!;D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:53

sørger for at hesten har snesåler og mordax på, så kan du rider ligeså meget i sne, du har lyst til (y)


Snesåler kan du se på hööks og mordax er bare sådan nogle til springning. Skoene skal jo så have huller, men det beder du bare smeden om, når han sætter snesålerne på (y)


Forrige vinter red vi 3-3½ måned i sne hver dag/aften - også når de barfoedede ikke kunne ride pga is. Vi kunne ride hele tiden (y)




:-) fra NinA



Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 sne...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:48

Altså hvis hesten har det rigtige udstyr (snesåler, mordax) så er det ikke et problem vil jeg mene. Men ellers kommer det også an på snetypen, tøsne klumper i hovene (det ville jeg ikke ride i) frostsne, er let og løst så her ville jeg ikke have et problem med at ride ud på en hest uden sko..


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka min kloge akademiske tinker <3
og
Thor min smukke 1 års drengerøv ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Snesåler
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:50

er geniale (y)


De er ikke engang ret dyre. Vores kostede 200 kr pr hest for lidt over 3 måneder (de kunne lægges om!)




:-) fra NinA



Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 16:35

Kan en hest uden sko godt bruge mordax eller snesåler


*~*~*~HVIS DU VIL HAVE EN RIGTIG HEST ER FULDBLOD~*~*~*
BEDST!!!!

FLYIN DANE DU ER MIT ET OG ALT!!;D
0
0
Svar på denne tråd
 
 uden sko
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 16:59

Det er faktisk lidt lettere at ride uden sko end med, og så skal du selvfølgelig ikke have mordax.


Bare pas på - ligesom når du selv går i sneen.


:Pia




*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden sko
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 01:04

er også godt i sne, men ikke helt så godt ved is og meget glat føre.


Jeg red uden sko hele min barndom, - og det var i skoven hver dag ;-)


:-) fra NinA



Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 fdsgrryye
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 08:42

isabella går med 4 sko året rundt (har forsøgt at tage bagsko af hende, men hun får hovbylder)...


Så i vinters iførte jeg hende et FED lag hovfedt under hoven.. ISÆR i "hjørner" og kanter...


det forhindrede ikke at hun fik "høje" hæle, men når så hælene var høje nok, så faldt de af *SS*


nu går hun med 4 sko med moddax huller.. så jeg har tænkt mig at benytte moddax OG hovfedt til vinter *SS*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider