... ikke huske afstanden... men reglen jeg har holdt mig til er at hesten skal stætte hovene i, i midten af bommene... jeg plejer at føle mig lidt frem... desuden mener jeg heller ikke man kan gå efter et mål som sårn... målet er en tommelfinger-regel... som du siger din er 1.40 med korte ben, min er os ca. 1.40 men ikke med korte ben... der er forskel på heste... prøv den regel jeg har lært ellers kan du garanteret finde det i en bog ol.
Heste er ærlige... De skelner ikke mellem deres følelser og deres handlinger...
Du får hvad du ber om....
Nogle gange bliver hesten nødt til at gå frem, trods for at den vil bakke...
Læg en bom og tag et stort skridt frem og læg bommen der.
1.20 ca...
Ellers kan du tage fire bomme og ligge i en cirkel volte med god afstand imellem, hvis man kan sige det så lig en i hvert hjørne det er en god træning hvor din hest skal koncentere sig og du lære at bedømme afstand tag den måde i trav og galop..
Hvis du vil ha nogle yderliger øvelser eller trænings metoder til spring op start så sig til..