Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Har glemt ALT! (SUK)
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 14:30
Hej.

Efter at min hyp er blevet rykket på ridecenter har hun glemt alt det som vi har knoklet med hele sommeren. Det gik ellers så godt og hun var virkelig ved at blive rar at ride på fremfor den gamle stive buk hun havde været tidl. Men intet godt varer evigt, desværre :-(

For hun har virkelig glemt alt! Væk er den lydige hyp som villigt lod sig stille ind og ud af, villigt lod sig bøje og ivrigt søgte frem og ned tilbage er en stiv gammel krampe som okser rundt som om hun var 3 og har glemt alt om halve parader og ikke at skyde skulderen. SUK

Nogle gode råd? Kan det være tilvænnings vanskeligheder?

Mvh.

Trine SH
Don't eat anything bigger then your head! - Miss Piggys slankeråd.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Har glemt ALT! (SUK)
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 15:31
Hvor længe har hun stået på ridecentret?

Er der ikke noget med, at den har spat eller lign.? Hvis jeg husker rigtigt, så kunne opførslen nemlig tyde på, at det generer den.

Ellers kan det sagtens være tilpasningsvanskeligheder, og så må du gå et skridt tilbage og træne forfra igen - den kommer hurtigere igennem det end første gang.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 00:18

Er hun ikke gået fra løsdrift til boks ? For så er det sikkert det der er problemet - smerter....

Og så kender du løsningen :-)

Jeg tror ikke på at hun har "glemt" noget. Vores ismuler glemmer ihvertfald ikke noget selvom de nogle år har 3 måneder fri. Og så meget mere kloge end andre racer er de sikkert ikke ;-)

KatrineH

Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 13:01
Hun har nu stået på ridecentret i tre uger og jeg kan da mærke at hendes stress er ved at forsvinde.

Med Tina MJ's indlæg i mente tjekkede jeg hende ekstra grundigt for ømheder igår. Det viste sig at hun var ret øm i sine halsmuskler især på venstre side, så hun fik en omgang massage og en rolig ridetur uden de store krav.

Godt husket Tina! Hun har forbenet dragtbrusk i forbenene, men disse ar hun ikke men af (=halthed/ømhed eller lign.)Så jeg tror ikke det er dem som volder hende problemer (især ikke når jeg ser de bukspring og "Ræs" hun laver på fold).

Jeg prøvede igår at ændre på min ridning så hun fik en længere opvarmning og en kortere intensiv ridning og det virkede som om hun var gladere for det.

Jeg vil så forsøge mig med det i en periode, ellers må hun i løsdrift med dækken på for at undgå vægttab.

Mvh.

Trine SH
Don't eat anything bigger then your head! - Miss Piggys slankeråd.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 16:15
Tror du ikke bare i begge skal vende jer til de nye omgivelser? For nogen tager det laaaaang tid og for andre kort tid. Jeg har heldigvis en af de heste der nemt falder til :-)
Jeg tror ikke din hest har glemt det hele, men mere at det hele er så nyt og spændene at ingen af jer koncentrere jer lige så meget som før. Det er jo en stor omvæltning at komme et nyt sted. Det er jo heller ikke kun hesten der skal falde til. Så vidt jeg husker havde du det også lidt underligt med sådan et nyt sted.
Rider du ikke med i undervisning?? Ellers vil det da nok være en god ide, så kan ridelærer hjælpe jer så det ikke tager så lang tid at komme tilbage til samme niveau som før :-)

Hilsen Manja og Rikke

Ret ribbenene ud, tøm munden for savsmuld og op på hesten igen...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 19:04
hej

Tænkte..er du sikker på hesten trives?

Altså ikek ment sådan ondt, men ved fra min egne oplevelser med Lazer at han ikke trives på rideskoler hvor der er mange larmende børn. Så stresser han fuldstændigt op, og er umulig at ride på, og kan ikek holde fedt på kroppen, sætter ikke muskler osv.

Men står han på et ridecenter uden elevridning, altså bare for private ryttere, så stortrives hesten..og er stort set altid en drøm at ride (når altså den kan rides...)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-10-2002 05:07
ja hvis du ikke selv er ved at give den dårlige vaner så er der nogen andrer der er........
med venlig hilsen, ARIEL og Mary

nye priser og priser der er tilbudt på hestene, UTROLIGT!!!!

http://black_swan49.tripod.com/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider