Hvad vil I foreslå.
Jeg har netop købt min skønne hest tilbage. For 1 år siden red han LA 3-6, men har mere eller mindre stået stille siden. Nu skal han lidt i gang, men da jeg venter barn til november er det begrænset hvor aktivt jeg kan hjælpe i hans genoptræning. Jeg vil gerne have, at han efter jul er nogenlunde smidig og gå til, og selvfølgelig ikke skal i gang HELT fra bunden. Ønsker helst ikke at alt for mange skal op og rive ham i munden - som ikke har forstand på det.
P.t har jeg skridtet lidt ture på ham, og bøjet ham af til begge sider. Ikke noget voldsomt, men bare så han "husker" hvordan det er og går pænt.
Derudover longere jeg ham, både uden nogle ting og indimellem hvor han er lagt ned til bidet igen.
Han er meget lyttende og dvs jeg kan ændre hans tempo blot ved stemmen i longen, og få ham til at bremse op i trav og træde mere ind under sig og bruge motoren bagi... alt dette håber jeg gør ham lidt klar til efter jul og samtidig øger hans muskulatur på ryggen, da den er faldet.
Har i andre forslag til hvordan jeg holder ham lidt i gang, mens jeg venter mig i 7. måned !!! ???
Og hvad der er godt for at få hans muskler bygget op igen.
Hilsen Christina
www.123hjemmeside.dk/appelhalsnaes