her sidder jeg på HN, og giver alle røvfuld, når de indrømmer, at de slår deres hest..
for jeg er jo lisså slem 
det gik op for mig idag, da jeg var ude og springe på rodney..
da jeg startede med at ride på ham for næsten halvanden år siden (tiden går, når man har det sjovt
)steg jeg altid af hesten med en fornemmelse af, at mine inderlår aldrig ville få det godt igen!
nu har jeg bare utrolig ondt i armene..
for jeg hiver og slider ham i munden 
og det er som om, at han ikke rigtig går samlet mere..
det er som om at han bare bøjer nakken for at gøre mig tilfreds.
og sådan skal det jo ikke være, vel?
nåh, men summa summarum er, at jeg er træt af det skal være sådan, og at jeg gerne vil begynde at ride hippie-ridning, hvis I forstår hvad jeg mener. altså sådan noget, hvor hesten bare går vildt flot for løse tøjler.
og lad nu være med at bide hovedet af mig, fordi jeg ikke ved mere om det..
jeg kunne egentlig også godt tænke mig at lære horsemanship eller klikkertræning eller bare et eller andet, hvor man kan kommunikere med hesten..
nu er sprørgsmålet bare: hvor kan jeg lære det henne?
skriv endelig, hvis I ved bare en lille smule om horsemanship eller alternativ ridning 