Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvor er jeg egentlig dobbelmoralsk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 23:35

her sidder jeg på HN, og giver alle røvfuld, når de indrømmer, at de slår deres hest..

for jeg er jo lisså slem

det gik op for mig idag, da jeg var ude og springe på rodney..

da jeg startede med at ride på ham for næsten halvanden år siden (tiden går, når man har det sjovt )steg jeg altid af hesten med en fornemmelse af, at mine inderlår aldrig ville få det godt igen!

nu har jeg bare utrolig ondt i armene..

for jeg hiver og slider ham i munden

og det er som om, at han ikke rigtig går samlet mere..

det er som om at han bare bøjer nakken for at gøre mig tilfreds.

og sådan skal det jo ikke være, vel?

nåh, men summa summarum er, at jeg er træt af det skal være sådan, og at jeg gerne vil begynde at ride hippie-ridning, hvis I forstår hvad jeg mener. altså sådan noget, hvor hesten bare går vildt flot for løse tøjler.

og lad nu være med at bide hovedet af mig, fordi jeg ikke ved mere om det..

jeg kunne egentlig også godt tænke mig at lære horsemanship eller klikkertræning eller bare et eller andet, hvor man kan kommunikere med hesten..

nu er sprørgsmålet bare: hvor kan jeg lære det henne?

skriv endelig, hvis I ved bare en lille smule om horsemanship eller alternativ ridning

Rodney og Anna..

Vi river aldrig bommene ned..

Vi vælter hele springet!

0
0
Svar på denne tråd

Først og
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 01:38

fremmest vil du sikkert gerne lære at ride din hest for en blød hånd, ikke?

Du kan melde dig til på et Susan Kjærgård-kursus (y) - på Sjælland er det i Stenløse ca hver anden måned.

Hun er supergod til at lære én, hvordan man får hesten helt let på tøjlen. Hun er springrytter på topplan og har været på landsholdet for nogle år siden.

Hun bruger Andrew Mcleans metode. Du kan låne/købe hans bog: 'Træning - på hestens præmisser'.

Den er rigtig god - og det er ægte horsemanship, modsat så mange HMS-guruer, der ofte ikke har så meget videnskabelig teori bag sig :-P

Ikke sådan at de nødvendigvis er dårlige, men baggrunden er ofte selvoplevet, og derfor bedst til at gøre dem selv til dygtige trænere :-P

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd

hms du kan proeve
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 03:27

ja det er bare super godt naar man kan komme til at kommunikere med sin hest og ikke bruge vold og flere muskler for at opnaa resultat.

proev

http://www.mia-nielsen.dk

eller Pernille Post Rideskole
tror nok hjemmesiden var http://www.horsesence.dk

eller http://www.hestenge.dk

eller Eva Tirstrup

Skriv til dem og hoer paa priser mm, du kan maaske ogsaa komme i gang ved at vaere tilskuer paa et kurus, saa kan du se hvilken traener du gerne vil have undervising af.

godt med undervisning, jeg har laert HMS fra forskaellige traenere

Mvh Stina

http://www.superheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Akademisk
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 20:42

Du skal da ride akademisk

Tjek evt.

www.bentbranderup.dk

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka min kloge akademiske tinker <3
og
Thor min smukke 1 års drengerøv ;)
0
0
Svar på denne tråd

Prøv engang at søge på
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 23:05

Susan Kjærgård her inde på 'træning'.

Hun skriver simpelthen så meget om, hvordan heste ofte bare bøjer nakken i stedet for at stoppe/gå ned i tempo :-( (n)

Hun laver kurser i hvordan man lærer hesten at gå frem, til siden, dreje og stoppe (y) Og det er faktisk ganske enkelt, men det er godt at få kursus i det ;-)

Du kan låne/købe/ønske dig den bog, der hedder 'Træning - på hestens præmisser' Af Andrew Mclean. Den er rigtig god, og den træningsmetode beygger på massevis af dyreforsøg der igennem tiden er lavet.

Det går ud på at gøre det så enkelt for hesten at forstå 'beskederne' eller signalerne. Det er lidt a la Kyra Kyrklund, bare mere systematisk og effektivt for os 'almindelige', ikke professionelle ryttere ;-)

Så kan man ride rundt for en sytråd og se blæret ud. Hesten kan stå helt stille, selv om de andre heste løber - og man kan springe en bane uden at den stæser rundt (y)

Klik ind her på Susan Kjærgårds hjemmeside

Blueberryhill

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 08:20
Anna... Første skridt på vejen er,at blive bevidst om, hvad man gør forkert og at ønske at ændre det.
Super godt gået.
Held og lykke med det.

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev pr 1.10.2007

Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

velkommen i klubben
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 09:49

af hesteejer der vil noget andet end at tvinge sin magt igennem- inden jeg lyder for frelst, skal det lige nævnes at jeg bestemt også laver fejl...

For mig har det været super at dyrke parelli

link: www.parelli.com

Vi er efterhånden nogle stykker i dk, der dagligt får oplevelser af at have en anden kontakt til hesten, som bygger på tillid og respekt der går begge veje. Om det hedder Parelli eller andet er sådan set underordnet- man skal finde sin egen HMS vej, og kunne mærke efter i sig selv om det man gør er rigtigt eller forkert.

Jeg sætter det sammen med min i forvejen hesteviden og videre udvikler min ridning ved Susan- som kan anbefales- hun formidler efter Macleans teori om hesteadfærd.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Hurra!!!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 09:55

Anna, du er allerede et stort skridt nærmere dit mål om en let, lydig, glad og afklaret hippiehest. For det allersværeste er at erkende, at man ikke kan stå helt inde for sin egen ridestil. De fleste ryttere kan slet ikke nå dertil, så stort rygklap og røvkysseri til dig

Jeg tilslutter mig koret, der anbefaler Susan, som i øvrigt kan meget andet og mere end "det dér McLean" - hun kan fortælle dig, hvordan din hest opfatter sine omgivelser, hvorfor den gør som den gør og hvorledes du laver om på eventuelt uheldige adfærdsmønstre på den blideste og mest effektive måde. Det bedste ved det hele er, at hesten bliver glad og rolig. Det næstbedste er, at den får servostyring, turbo og ABS-bremser, så du tror, det er løgn Du får aldrig en dårlig ridetur igen - dels fordi din hest bliver langt mere ridelig, og dels fordi du lærer at justere dine forventninger til, hvad den egentlig kan klare og formå.

Så god fornøjelse. Du er som sagt allerede nået til det sjove.

Mvh

Julie

Totalt meget modstander af UFO'er

(og rodeo)

0
0
Svar på denne tråd

Kyra...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 09:56

Efter at have læst Kyras bog: Dressur med Kyra (gentagende gange), har jeg erkendt, at jeg aldrig har lært at ride dressur.

Jeg har tidligere gået på rideskole i 10 - 12 år og fået undervisning, redet egene og andres heste, men aldrig forstået hvordan man som rytter lære hesten de forskellige signaler tydeligt og i et let forståeligt sprog - uden div. konflikter og roden og regeren i sadlen, konstant brug af schenklerne og hiven, sliden og nulleren rundt med biddet i en uendelighed.

Jeg synes Kyras bog er skrevet i et meget let læseligt og forståeligt sprog, den kan varmt anbefales.

Faktisk har jeg lært en masse af at læse div. tråde herinde også, både Susan Kjærgård og Julie Taylor har nogle super guldkorn - tak til dem begge.

I bla. denne her tråd, www.heste-nettet.dk/forum/3/296218/ 293808 , er er et stykke nede en del om stop (parade) - Karina O »Assa fra Drostrup« spørger en del ind til det, men læs hele tråden den er super god, med masser af brugbart læsestof.

Med venlig hilsen Louise

..♣ Roselina & Charell ♣..

SÆLGES: Brun broget 1 års Pinto plag, vallak, forv. stg. 172+ Far: Søholm´s Wyatt Earp

SÆLGES: Hubertus kombi 17" ekstra smal bom, 16" kombi mellem bom

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider