Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Spørgsmål om sure hopper i brunst
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 22:43

Til jer hvis hopper får humør svingninger når de er i brunst.

Jeg vil gerne høre lidt om hvordan jeres hopper opfører sig når de er i brunst.

Hvis den er sur hvordan kommer det til udtryk?

Hvornår startede det?

Hvor lang tid har den haft det sådan?

Er det blevet værre efter den har fået føl?

0
0
Svar på denne tråd

duttelut
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 23:22

Da hoppen jeg rider var i brunst den sidste gang før hun endelig blev drægtig, var hun som satan selv sendt fra helvede

Jeg var på jagt med hende og kunne ikke lægge ben til hende, pelhambiddet (godt nok todelt) blev modtaget som var det en rebgrime jeg havde på hende (kunne slet ikke holde hende ), og prikken over i'et var da hun UDEN varsel lossede ud og uheldigvis ramte en pige der måtte på skadestuen og sys! Yikes jeg havde det ikke godt!

Og hoppen er endda flokfører og er normalt super opdragende og pædagogisk, det er virkelig sjældent hun bliver presset langt nok ud som til at sparke!

Men så blev hun insemineret igen og er drægtig, så jeg får ikke de forbandede humørsvingninger i hovedet mere

Det skal så lige siges, at jeg aldrig har oplevet hende sådan før eller siden, så hvorfor hun lige var sådan i den brunst aner jeg ikke!

Med venlig hilsen Laila

Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??

Holstenervallak til salg se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Hopper i brunst
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 10:07

Jeg har en dejlig traverhoppe på 6år. Almindeligvis er hun MEGET kold i kasketten og stabil, men i hendes brunst blir alting meget 'farligt' og hun hopper og spjætter for det mindste. I dressuren er hun mildest talt USAMARBEJDSVILLIG og haleføringen (både under ridning og på fold) er konstant 'skæv'. Allerhelst ynder hun at smide halen hele vejen op over krydset Måske har hun lært af min lille araberpige???!!! Endvidere har hun en tendens til 'løse bagben', hvis nogle af de andre heste skulle vove at snuse lidt længere end det passer damen! Man kan vist godt sige, at hun sender lidt modsatrettede signaler

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 15:24

er desværre hvinsk, så hun bliver endnu mere umulig når hun er i brunst.

Hun er generelt meget sur og vil helst ikke klappes eller snakke med nogen.

Hun kan kun gå på fold med andre hopper og ikke stå ved siden af en vallak i stalden uden at blive meget besværlig.'

Jeg har situationer hvor jeg ikke kan få hende ind fra fold og jeg er nødt til altid at have hingstekæde på hende når jeg trækker med hende - da jeg aldrig ved hvornår hun flipper næste gang.

Hun kan ikke rides, da det er umuligt at blive siddende på hende i længere tid af gangen og slet ikke under brunst, så jeg har opgivet at ride hende.

Jeg kan ikke røre hendes ben under brunst uden risiko for at blive klappet ned, hvis jeg ikke flytter mig i en fart.

Min har haft føl inden jeg fik hende og det er sandsynligvis årsagen til hendes hvinskhed.

Hun er normalt i brunst 6-7 dage, hvoraf hun er meget umulig de 4 af dem og ellers så umulig som hun plejer at være resten af tiden.

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 17:03

Hej

Vi har en som er dum at ride når den er i brunst, men den får nu medicin så den er ikke i brunst, kun hvis vi stopper medicin..

Knus lene

Parring tilbydes med lækker norsk skovkat

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

hopper
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 17:44

der er 6 hopper i den stald hvor min egen hoppe står. Alle er rimeligt normale under brunst. nogle ( bla min egen. ) bliver nok lidt mere opmærksomme og skal lige holde øje med "flotte fyre" og vil tit gerne hen mod en evt vallak på ridebanen. Men ikke noget markant og slemt. Min hoppe er mere kærlig overfor modsatte køn når hun er i brunst - men af og til så meget at hun nærmest voldtager de stakkels handdyr hvis ikke hun får opmærksomhed. hun render lige i halen på dem ude på marken - hun er dybt forelsket i et par stykker . - også en der er helt ligeglad...

På marken er min egen meget tydelig i sin brunst ( hvis der er en vallak - ellers ikke) - men under arbejde mærkes kun meget lidt.

Så ingen umulige hopper her. Lidt kan der mærkes - men såmænd ikke mere end de humørsvingninger som også vallakker kan få.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU - MED VIDEO. + hopper.

Se flere på http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

hopper
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 08:16

Vi har en hoppe, som vi dog kun har haft i nogle måneder, men på hende er det meget tydeligt at mærke.

hun er ikke nogen umulig hest. men hun har i forvejen vaner med altid være sur når hun skal strigles og sadles op. de vaner er tydeligt forværrede når hun er i brunst. det kan være meget generende og man skal lige holde sig uden for tændernes rækkevidde, selvom jeg nu ikke tror hun vil finde på at bide for alvor.

derudover så er ALT bare meeeget farligere når hun er i brunst, og det kan være ret så svært at få hendes fulde opmærksomhed og koncentration når man rider hende.

så, det kan tydeligt mærkes på hende, men når bare man ved det, er der ikke noget problem med det som sådan.

En hest uden en rytter vil altid være en hest,
Men en rytter uden en hest vil altid bare være et menneske
0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 20:56

Tak for alle jeres uddybende svar.

Jeg har så lige et lidt mærkeligt spørgsmål. Tror i at hopperne får ondt i maven ligesom kvinder kan få det når det er den tid på måneden.

Jeg spørger fordi jeg har en hoppe der har nogle dage hvor hun er sur, det er især hvis jeg rører ved hendes mave eller nærmer mig den. Andre dage er der intet.

Hun er meget svær at se på når hun er i brunst, blinker ikke osv. Derfor er det svært for mig og se om det har en forbindelse med hendes brunst

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider