Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Trense på hvornår?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 14:16

Hvornår gammel synes i at en plag/unghest skal være når den skal begynde at lære at have en trense på. Bare være løs inde i boksen.

Og hvordan finder i frem til størrelsen af bid?

Hult, Massivt eller gummiebid??

Kom med jeres indputs

KH

Kimette

0
0
Svar på denne tråd

Alt er relativt
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 18:20

Jeg har en dejlig 2 års og han går med trense... Også når vi går ture og sårn...

Ang hvilket bid afhænger det meget af hvad du selv hælder til.. Jeg har bare et tyndt tre-delt massivt bid... Kan godt lide tynde bid da der derved er plads til tungen...

Jeg vil nok sige omkring 2 års alderen... Hvis jeg skal være ærlig...

Heste er ærlige... De skelner ikke mellem deres følelser og deres handlinger...

Du får hvad du ber om....

Nogle gange bliver hesten nødt til at gå frem, trods for at den vil bakke...

0
0
Svar på denne tråd

min fik bid i munden som 2års
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 19:47

Min fik først et bidløst hovedtøj på da han var meget bange for sine øre,jeg kunne ikke tage noget over hoved på han og derfor var det det vi først øvet, da ham var omkring 2 prøvet jeg igen med bid og da tog han det selv så når de er omkring 2 vil jeg sige,jeg låndte et andet bid fra en hest næsten samme størelse, først ellers lave jeg aftale om at det kunne byttes,hvis ikke det passet.

Alice.

0
0
Svar på denne tråd

Meget måløs
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 20:33

Da jeg skulle til store hestedag sidste år var min vallak (da værende hingst) kun et år. Deres krav var at hvis du skulle mønstre skulle han have bid i munden, så jeg var lidt tvunget til at starte tidligt.

Men jeg synes nu (absolut ikke dengang) at det har overhovedet ikke skadet.

Jeg købte så et gummibid med æblesmag bare for at mildne min egen dårlige samvittighed . Men biddet synes jeg ligesom Muselle at det er hvad du selv har det bedst med

Hilsen

Den LYKKElige ejer af en DV vallak.
0
0
Svar på denne tråd

Tilvæning til trense
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 22:14

Min var ca. 1½ da han fik trense på første gang. De første mange gange var det blot et par min mens vi stod på staldgangen, og efterhånden fik han den også under grimen på gåture.

Jeg brugte et 2-delt bid med æblesmag i starten.

Hvilket bid man bruger er smag og behag.

Min skifter snart over på et 3-delt KK Ultra bid fra HS, da det efter min mening er det bedste bid.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 13:52
var næsten 2 år da han fik trense på, og ang: bid så fik han et tredelt HS bid på i str. 14,5 han har en meget stor mund, nu bruger han str. 16 og er kun 3 år

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Mine heste
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 13:58
får trense på, når de er mellem 1½ og 2 år. Det er et godt tidspunkt i mine øjne, og det fungerer fint her hos os.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider