|
|
| Hvad synes i ? |
| Forfatter:  |
Juul |
| Dato:  |
18-10-2002 09:53 |
|
Billedet er ikke så godt - Men hvordan ser han ud ? Går han for højt, for lavt eller ????
Og lige et mere.
Han får fri fra idag af, og skal nyde heste livet med en tur i ny og næ - Jeg synes han går fint, når han ikke er redet ret meget..
Vil gerne ha jeres mening
Jeg begynder at få undervisning, når vi starter op igen med dressuren til næste år. Hilsner Juul 
Min præsentation er opdateret 090702.http://www.lisabeth.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvad synes i ? |
janosch |
18-10-2002 10:22 |
|
Hej Juul
umiddelbart vil jeg mene at han går fint, specielt da han er en nordbagge og derfor ikke har de samme forudsætninger som andre heste for at gå i holdning.
Det ser dog lidt ud som om du måske bare hiver han ind, da han går bag lod og dine hænder ligger lavt og tøjlen er stram...
prøv at give ham lidt mere frihed fortil når nu har ham sådan som du har ham på billederne, når du løsner så skulle han gerne blive nede med hovedet og strække halsen lidt mere for så er der noget der tyder på at du gør det rigtigt!
Hilsen Janosch
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Går han ikke lidt bag biddet? (Det er det udtryk jeg bruger)...
Men tøjlen er ikke stram, så det er måske hans naturlige måde... Hvis det var muligt, var det allerede gjort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Nå, sjovt der kan være delte meninger om tøjlen
Det er vel øjet, der ser... Hvis det var muligt, var det allerede gjort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
på det første billede går han jo bag biddet,
På det andet billede ser han ud til at gå fint, og han har en flot rejsning af halsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Susanne og araberne |
18-10-2002 11:20 |
|
Jeg vil også mene at på det første gå han bag lod (bag biddet) På det andet går han fint. Dine tøjler virker ikke stramme for mig....
Keep up the good work - det er nu noget specielt over en fjordbagge, der går godt...
Hilsner og Vrinsk fra Susanne,Sedoj og Celine Besøg min hjemmeside http://www.devoted2.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jesper |
18-10-2002 13:00 |
|
Vil også sige at han går en smule bag bidet på det øverste billede, men tøjlerne kan jo ikke være stramme når de buer, alle ved at en stram snor er lige
Så fortsæt med det, ikke særlig tit man ser en nordfjolle gå pænt.
Jesper og mulerneMiniature Horses, What Are They Good For? Det må du selv finde ud af... http://www.miihorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tænk hele tiden på, at nakken skal være det højeste punkt, og at næseryggen skal være lodret.
Så hvis du kigger efter på det første billede, går han bag lod, altså næseryggen er ikke lodret og det højeste punkt er midt på halsen. Derfor skal han nok rejses lidt, så han ikke går og putter sig.
Nummer 2 billede ser fint ud 
Ellers sød hest
Hilsen Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Som skrevet flere gange ovenfor, så går han lidt bag lod på det øverste billede. Det ser dog ud til, at tøjlen er løs, så der skal sikkert bare lidt mere fremdrift til, for at han lægger sig mere frem.
Ellers ser han fin ud - du har sandelig fået godt styr på ham, hvad? Det er ikke let at genkende den "savbuk", vi så på de første billeder *ss*.
Dejlig hest!
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Er som sædvanlig enig med Sif
Jeg mener dog at det er mindst lige så væsentlig, om ikke mere, hvordan han føles for dig når du sidder på ham.
Føles han afslappet og udspændt at sidde på, går han med halsen strakt og har han god fremdrift med et godt sving, så er det for hans uddannelsesstadie lige gyldigt hvor hals og hoved er, bare han ikke er krøllet/rullet sammen i halsen.
Caro "A good horse is never a bad color" "Horses never lie" "Considering the horse" af Mark Rashid. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
karinpetersen |
18-10-2002 15:02 |
|
som der er sagt mange gange før, mener jeg også at den går bag lod, men som Sif også påpeger ser det ud til at det er fremdriften der mangler - lidt mere bæring og afskub fra bagparten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
atengstedt |
18-10-2002 18:49 |
|
Synes som flere andre, at det ser ud til at mangle lidt afskub - han ser lidt "sammenkrøllet" ud.
Du må nok drive lidt mere - og så lige lidt mere..
MEN: han er velnok blevet FIN! - tidligere ejere kunne formentlig ikke engang kende ham igen, hvis de så ham..
med venlig hilsen atengstedt
*ENHVER LØSNING FORANDRER PROBLEMET*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Juul |
19-10-2002 10:43 |
|
Takker mange gange for alle svarene, det er dejligt med positivt respons..
Jeg ved godt at han går og putter sig, og mangler fremad drift, men det arbejder vi på når vi igen optager ridningen.
Herkules er blevet stor og rund  Så nej jeg tror heller ikke den gamle ejer ville kunne genkende ham - Dem som har set ham live da jeg fik ham kan dårlig kende ham
Dyrlægen var ude og sundheds chekke ham og var meget imponeret over hans huld, og hans gang - Når man tænker på han lignede et skelet da jeg fik ham i Juli.
Juul og Herke som takker alle der har svaret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
lotteC |
19-10-2002 13:39 |
|
Hej Juul.
Kort sagt; jeg syntes din fjolle er en fin hest/pony, og så længe du er i den rigtige retning med grundridning og hvad dertil høre, jamen som kommer han bedre på vej.
Men jeg syntes han går fint, selvom man godt kan se der er lidt der skal rettes. - du kan være stolt af ham, hvilket jeg tror du også er...
Pøj, pøj med ham....
Venligst, Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil"B-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super flot |
|
|
Hej Juul!
Billede 1: Jo han går måske en smule bag bidet, men det er så lidt at det lige så godt kan være momentet. Hvis du føler at han "putter" sig lidt er det fordi du mangler drift, men tænk mere på det som opdrift end fremdrift. Altså drift så bagparten sænker sig og forparten løfter sig.
Billede 2: Super flot! Kan ingen fejl finde på hesten, men din hånd er lige lav og flad nok.
Jeg er tit inde og kikke på folks præsentationer, og græmmer mig lige så tit over den ene falske samling efter den anden, så jeg blev meget over rasket over dine billeder. Uden sammenligning det flotteste jeg har set (er han til salg, hø hø?). Hvis det ikke var for dine lave, flede hænder ville jeg tro at du red klassisk???
En heldig hest at den har fundet dig.
Hilsen KB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|