Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Håndhest
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 11:33

Hvordan lærer jeg en hest og gå som håndhest???

Håber der er nogen som har erfaring med dette område og vil lærer fra sig

Gammel Nok, Bette Røv og Lordi styrer.

Altid med på en lytter, eller et god råd.

Bare spørg og jeg skal hjælpe hvis jeg kan :-)

0
0
Svar på denne tråd

Først og fremmest...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 12:05

skal hesten være absolut "trækbar" fra jorden: Respektere grimen, følge med uden at møve, stoppe ubetinget på signal - og den skal meget gerne kunne parkeres, dvs. stå stille indtil den bliver bedt om at gå frem.

Dernæst skal de heste, der indgår i øvelsen, naturligvis acceptere hinanden i en grad, så du ikke risikerer truende adfærd fra nogen af dem, hvis de alligevel kommer tæt på hinanden - de skal uden problemer kunne trækkes med samtidig af en person.

Start evt. med at have en hjælper gående på ydersiden af håndhesten, med et tov lagt løst gennem grimen.

Træn stop, vendinger til højre og venstre samt bak - det er ikke nok, at håndhesten kan gå frem ved siden af jer...

Og start naturligvis træningen på et indhegnet område.

God fornøjelse - det er både praktisk og hyggeligt, at kunne ha' to med ad gangen!

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Han er
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 12:19

utrolig trænet fra jorden og de 2 som skal gå sammen er lige som pot og pande så på det område skulle der ikke være noget.

De bliver trukket ind sammen af en person når de skal ind på stald og der er ingen problemer.

Så hvad jeg kan forstå ud fra det du siger skal vi bare begynde og klø på ude på marken??

Hvad så hvis jeg skal ride ude på vejen, har du nogen erfaringer med om folk er mere forsigtige eller er de lige glade med heste og rytter??

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 12:48

mine opfyldte de ovenfor opsatte krav, og jeg tog altså bare hoppen med på tur en dag, uden at ha' "prøvet" først - men derfra og så til ligefrem at anbefale det offentligt...

Men ud fra beskrivelsen af dine, vil jeg afgjort mene, at du kan gå i gang i "beskyttede omgivelser"!

Mht. andre trafikanter, tror jeg egentlig ikke det gør hverken fra eller til: De hensynsfulde ta'r muligvis lidt ekstra hensyn, og resten kører vist som de plejer...

Husk iøvrigt den der med "parkering", hvis du ikke allerede har trænet det: Det er en ubetinget fordel, at de kan stå helt stille, mens man f. eks venter på at skulle krydse en vej, eller møder store landbrugsmaskiner på smalle veje!

Det er det iøvrigt også, selvom man bare har en enkelt hest med...

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Okay mange
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 14:41

tak for hjælpen.

Jeg tror jeg vil begynde og prøve ude på marken og så må jeg tage den derfra.

0
0
Svar på denne tråd

begge fra jorden
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 16:46

jeg ville starte med at gaa med begge heste fra jorden,
vende, "trave" stoppe, den ene foran den anden, omvendt, fra begge sider...

lav dette inde paa en bane eller ridehus eller fold.

saa naar du kan haandtere begge heste fra jorden, set dig op paa den ene og lave lignende oevelser.

hvis haandhesten ikke er trafiksikker, ville jeg gaa med handhesten ud selv til den blev trafiksikker inden du rider paa den ene og traekker den anden med

mvh stina

0
0
Svar på denne tråd

Stina...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 17:36

det var forudsat, at det var trænet fra jorden: de skal uden problemer kunne trækkes med samtidig af en person...

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider