Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

FJORDHEST
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 21:31

Til jer som er glad ved Fjordhesten ( er selv en af dem ),

og til jer som mener en Fjordhest er håbløs.

Kig lige her:

www.fjordhorse.com/dusty.html

Anni

Dun Broget Pony Rosita

Fordi farven også betyder noget!

0
0
Svar på denne tråd

Ja da!
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 23:44

De er altid fine at se på sådan nogen små fjordboller og de kan jo sagtens! :D

Har selv en af slagsen og der er i hvert fald ingen klager der!

0
0
Svar på denne tråd

Fjordheste
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 08:41
Jeg synes det er dejligt at se, at nogle bruger dem til en masse forskelligt, for de er jo dygtige når de bare får chancen for at vise det.

Anni

Dun Broget Pony Rosita

0
0
Svar på denne tråd

fjordheste
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 10:42
tror ikke deres fjordhest ville hà en chance til en kåring i DK, de er godt nok nogen kraftige kameler, men sikke en masse ting de kan.

Sagde Stine...

Dressurkursus med Torben Ulsø

Stutteri Mosegården

Opdræt og salg af fjordheste

med prima afstamning.

bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser

www.mose-gaarden.dk

www.mosegaardens-kejser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fjordheste
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 11:38

Hvad kan man sige andet end WAU er helt vilde med de gule

De har en hvis charme . . .

M V H

Hanne ( fruhestepige )

Rigtige kvinder

er hestepiger . . .

Rigtige kvinder

kan hvad

de vil . . .

Min Hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/staldsoekaeret

0
0
Svar på denne tråd

Bruges til alt.
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 14:10

Hej.

Ja dem der ikke mener at de gule kan bruges til ret mange ting - må trække deres ord i dem igen. De kan bare bruges til alting og er meget lærenemme - har selv en af slagsen... :-)

Hej fra Lisbet

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

overbyggede?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 14:16

Det er dejligt at se, at de kan noget. Men vil give dig ret, Stine, specielt kønne er de ikke.

Er de ikke også noget overbyggede? Sidste år til EM var det tydeligt at høre på de amerikanere, der var til stede, at vi lægger vægt på nogle andre ting, end de gør. Dog håber jeg, at de har kønnere eksemplarer end dem, man kan finde på www.fjordhorse.com.

Part tilbydes på klassisk redet fjordhest - også til skovtur!

Stævne-og træningsvideoer i digital kvalitet i Østjylland!

På dvd eller VHS.

0
0
Svar på denne tråd

De fleste af de...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 14:47

... amerikanske fjordheste er noget tungere, end vi ønsker dem her i DK, men de har også ganske elegante eksemplarer.

Sidste efterår havde den amerikanske fjordhesteorganisation 25 års jubilæum, og det fejrede de med et stort arrangement over flere dage, hvor også enkelte danskere var på besøg (og en enkelt var medvirkende). Der ligger stadig en del billeder på nettet, og hvis I vil kigge på de amerikanske fjordheste, så er der øjen-guf lige her: NFHR 25 Years Anniversary Celebration

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Er du en ny eller kommende kusk? Så skal du måske med på basiskursus den 9. september

0
0
Svar på denne tråd

Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 15:55

Det er nok rigtigt at de er rimelig tunge og overbyggede, det er nok fordi amerikanerne er vant til quarteren, der er også meget overbyggede.

Var inde og kigge på siden med jubilæun og vil sige at der ikke var meget fjordhest i den der havde flettet pandelok, efter min smag.

Ser heller ikke ud til at de har svært ved at bevæge sig hurtigt fremaf selvom de er tunge.

Anni

Dun Broget Pony Rosita

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig kan de.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 12:35

Er selv en kæmpe nordbagge fan, og selvfølgelig kan de alt.

Rider selv nogle gange en for min veninde, men han er altså også så kæmpe stor og bred, han kunne desværre ikke kåres i dk, da han er 154 hvilket er lidt for højt .

Men vi har desværre nogle problemer med ham, som jeg håbede lidt på at i måske kunne hjælpe med: han er meget stærk og ved det desværre også godt, så han kan godt finde på at tage røven på en, hvis man ikke er opmærksom, og så har han desværre været mishandlet og banket da han var plag , så han stoler heller ikke så meget på mennesker, og kan også godt finde på at gå i panik og overfor for store mænd der minder om hans gamle ejer kan han gå hen og bliver agresiv overfor.

Jeg håbede at man måske kan rette den adfærd lidt af, har prøvet at leget noget horsmanship med ham, og overrose ham når han gør noget godt og ignorer når ham når laver ballade, det har hjulpet lidt, men så er det som om vi nogle gange rammer en mur i legen, det er især hvis man prøver at vende ham af med at bukke. Er der nogen der har nogle gode ideer, eller er han bare fortabt og burde blive slagtet ?.

Skal lige sige at han for ca 1 1/2 år siden vandt en 2. plads i lc springing, men det var kune fordi at jeg på lykkelig og heldigvis blev sidende når han bukkede imellem pringene, så han kan jo godt nogle gange, når han vil.

Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
0
0
Svar på denne tråd

ork han
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 11:32

er slet ikk fortabt.. var nødagtig det samme igennem med min fjordhest og turde ikke selv sætte mig igennem.. så jeg betalte for en berider som red ham et par dage i ugen og hvor jeg selv fik undervisning ved siden af...

hun brugte bar det princip at bukkede han eller begyndte han at løbe hurtiger var det ned i parade og det var på den hårde måde... og blev han bare ved var det parade og tilbage trædning indtil han nærmest overga sig...

det virkede super idag er han en helt anden hest som kun komme med et glædes buk hvis han er ekstra frisk og glad...

0
0
Svar på denne tråd

Fjordheste!
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 13:13

Ja, fjordheste er bare dejlige...!

Jeg rider selv på en fjordhest hver mandag til dressurundervisning.

Jeg kender en fjordhest som idag vidst nok er omkring 20 år.

Men da den var var omkring 5-10 år gammel kunne den gå LA i dressur og LA i spring!

Men så for ca. 6-7 år siden kom den på rideskole, den blev sløv i munden og var luddoven, men visse ryttere kunne få ham til at gå chenkelvigning og bøje nakken. Men for 2 år siden fik den så konstateret ringfod på venstre forben og gigt i begge bagben. Så nu er han på pension og nyder tilværelsen.

Det siribirske dværghamster Speedy gon charles

Marsvinet Martha +9/5 2007

hunden Mie

Fjordheste er det bedste!

0
0
Svar på denne tråd

dygtig fjordhest
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 09:38

jeg synes nu det her er en fin fjordhest, godt nok heller ikke af den lettet type, men der må alligevel være lagt nogen trænings timer i den

http://www.superguus.com/menu.html

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

med prima afstamning.

www.mose-gaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

hehehe...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 15:49

enig med Stine...Guusje er bare rigtig fin...

se her: www.youtube.com/watch?v=_nWeD2LyrBM

eller her...

www.youtube.com/watch?v=JeDYoQtJv_8

mvh Sette

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -
0
0
Svar på denne tråd

Åh ja, Guusje
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 00:33

han er super skøn. Jeg synes nu der er noget helt fantastisk over de store fjordheste.

Måske derfor, har jeg selv anskaffet mig en stor én af slagsen.

Jeg skammer mig over de manglende billeder på min præs. af Gucci. Men tro mig - de kommer

Ann & Gislev´s Gucci

Hvornår ligger der 4 meter -og 100 kilo hund på gulvet?

Når Barbie & Batman er udvoksede!

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

Chanel
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:09

ja, man bliver jo noget skuffet når der kun er billeder af den sorte, men der kommer vel en billed tråd når du bliver lagt ind ikk???

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

med prima afstamning.

www.mose-gaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

waauuuw!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:04

www.youtube.com/watch?v=eGJQvmkx3uc

Her er en mere..

Men han er da vist ikke helt ren fjord?

Han har i hvertfald en lyserød snip på mulen..

Man får jo starks lyst til at gå i gang

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

vfhdkjfh
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:21

sådan en hest gad man jo slet ikke at have! Og hvor er ejeren dog grim!

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

ren fjordhest
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:32

det sku efter sigende være en ren fjordhest ( og det ligner det da også ret godt), og en ren fjordhest kan også godt ha en snip, ja, jeg har faktisk en med en hel sok...desværre for den kan ikke kåres med den.

vi har faktisk også en rød som havde en snip, men det var et "ar" fra mulevorter.

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

med prima afstamning.

www.mose-gaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

heeej
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 14:26

Fjordheste er nuttet har selv en hest af lide fjordhest i den og western det kan han godt lide os at springe og de er dygtige hvis de bare får lov til at vise hvad de dur til! Hehe

0
0
Svar på denne tråd

gjhikhgrilhgtnrihngrh
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 16:02

Syndes ikke de fjordheste på den side var noget og råbe hurra for, syndes godt vi har nogle meget pænere herhjemme.. Har selv en, så elsker dem, men er også lidt kræsen. de så utrolig små og buttet ud.

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider