Hej
Hesten skal bære sadel
Har lige "sakset" fra DRF distancereglement:
863. Opsadling og optømning
1. Hesten skal bære sadel. Optømning er fri, men tøjlen skal være fastgjort i
biddet, dog er mekanisk hackamore og gags tilladt. Alle former for
hjælpetøjler med undtagelse af ringmartingal er forbudt.
2. Sadeltøj og hovedtøj skal være i forsvarlig stand, passe hesten og må ikke
være til gene eller fare for hest eller rytter.
Eventuelle sko skal være ubeskadigede og ligge godt fast.
Hvis hesten taber en sko, skal denne hurtigst muligt lægges på igen eller
erstattes af en anden.
Gummisko ("Equiboots") er tilladt alene eller som supplement.
Heste, der var skoet ved indledende hestekontrol må gerne krydse mållinien
uden en eller flere sko.
3. Logos og reklamer må forefindes i overensstemmelse med pkt. 152
4. Hvis rytterens fodtøj ikke har en skarpt markeret hæl, skal sikkerhedsbøjler
anvendes.
Hilsen
Anne