Hejsa
Først vil jeg sige mange tak til alle jer der har skrevet på mit indlæg..
jeg har været ude og ride tøsen nogen gange nu 2
siden jeg skrev herinde..
Jeg red hende med løse tøjler og roste hende til skyerne (som hun var en lille 3 års) Hun gik selv frem men ikke i rask tempo, men det er også i orden - hun gik frem uden at jeg skulle drive, og da jeg lavede små halve parader på hende gik hun til bidet..
Måake forstår jeg bedre essentia nu - har fundet ud af at hvis man driver på hende og har normal tøjle tag på hende, så gør hun modstand, bliver træt og synker ryggen..(tager hovdet op) og snubler.
Jeg tror hun skal rides meget blidt - for nå man gør det går hun gerne, også til bidet, og hun liver meget mere op, ørne er fremme osv. (fik min kæreste til at filme mig og tage billeder så jeg måske kunne finde fejlen)
Men jeg kan gost mærke hun stadig trænger til tur, så vil prøve at give hende et program der hedder Tur 2 Gange om ugen, 1 Løsspring, 1 Spring træning dressur 2 gange og 1 gad fri.
Mon ikke det er godt nok..
Også til det andet foder- hmm jeg tror altså ikke der er noget nægering i græsset mere, hun skal have foder, har lagt mærke til at hun er meget interesseret i sin boks nå hun står på staldgangen, som hun som regel meget gerne vil ud af...
Hun får ca 1 kg foder nu som er havre byg og rød fibermix.. Så har tænkt at købe noget grønt salvamin..
Jeg tror essentia er sulten og at det ikke er nok med det KG græsset er også ædt ned, men vi må ikke flytte til ny fold før om 14 dage.. selvom jeg ville mene de skulle ind..
så jeg tror foderet har lidt at gøre som i også skriver..
Jeg har tjekket hendes ryg - og hendes signaler er fine, jeg har kigget godt på hende over alt og hun ser fin ud.
Borset fra hun har været oppe at slås med et par hestesko så har fået nogen flænger bagpå - men de ser også fine ud og hun er ikke øm..
Hvordan hun er nå hun er på fold med de andre - der er hun meget i centrum og har det godt med dem, hun tygger "græs" og nogen gange løber de en lille tur rundt om folden.. hun virker ikke så doven nå hun er sammen med dem, men til gengæld er hun begyndt at være ligeglad med at være ude, som jeg mener kan være fordi hun vil have mere mad. (jeg er bare bange for at hun bliver forfangen) men der er ikke noget at gøre jeg må nok tage Zenia under armen og give hende morgenmad også..
Sadel problemer - ja dem har vi haft mange af
men jeg har købt en ny wintec dressur sadel til hende, så vi kunne skifte kopfjern - og købe en ny sadel nå hun havde dannet muskler og kommet ind i ridningen..
men jeg har kopt en samll kopfjern til hende der skal sættes ind, den hænger tæt på manken og for meget luft i skulderen så ja det kunne godt være sadlen gernere hende, jeg skifter kopfjernet i dag, ogser hvordan det ser ud i morgen..
Hvis indet af det her hjælper ja så er der nok noget galt og dyrlægen skal kontaktes. men syntes hun lyste meget op bare i ridningen. da det blev gjort anderleds - så jeg skal snakke med min part i morgen om det..
hva med jer fodre i jeres heste nu og står de stadig på sommergræs ???
Undskyld det lange indlæg - men jeg har obseveret hende de sidste dage, det er bare hvad jeg har lagt mærke til.