Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

longering?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 22:37

Hej

jeg har en lille miniature der er blevet alt for tyk. Vi troede hun var i fol, men der er ikke kommet noget føl, så det var hun nok ikke så... :)

Jeg har haft hende med på nogen ture men det giver ikke nok. Hun får kun den smugle græs der er på folden, så vi kan næsten ikke give hende mindre.

Nu har jeg så tænkt på om jeg kan longere hende. Jeg har aldrg prøvet den slags før, så jeg søger råd og vejledning på hvordan jeg skal gøre. Jeg har haft hende med ude i longen, og det var tydeligt at hun heller ikke viste hvad det var for noget.

Hvis du kan hjælpe mig vil det være dejligt.

mange hilsner Marie

0
0
Svar på denne tråd

To mand!!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 19:48
Først skal du jo lære hende at blive longeret. Det gøres nemmest ved at man er to mand. En der står i midten og longere som man normalt ville gøre og en der går med hesten ude på volten. Når den der står i midten f.eks. siger "skridt" ´skal den der går med hesten ude på volten så trække hesten i skridt. Derefter kan man prøve hvor personen så slipper hesten og kun går med ude på volten uden at holde fast og sådan fortsætter man indtil hesten kan gå ude på volten selv! :)

Kram Jette

Med Fjordbassen Aladdin og SHITlandsponyen Hannibal <3 <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er målløs!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 20:07

Hvordan kan man lade en pony, man tror er i fol, gå rundt uden at blive tilset af dyrlæge??? En ting er at man ikke har styr på om ponyhoppen har været i nærkontakt med en hingst, en anden ting er, at man bare kan gå og vente på, om der mon kommer føl uden at få tjekket om alt er som det skal være? Dybt uansvarligt efter min mening!

Når det så er sagt, så er jeg enig med Jette. Pas dog på ikke at longere for længe, det er hårdt for de små ben at løbe rundt og rundt på volte længere tid af gangen. Tag hende hellere med på nogle flere ture eller gå/løb ture med hende - fo fluer med ét smæk: Motion til både pony og ejer!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider