Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HJÆLP MIG...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 19:07

Rider DU med martengan eller hvordan det nu staves?? Hvis JA, hvorfor gør du det så? Bliver hesten mere styrbar eller hvordan og hvorledes? er det samtidig godt for hestens ryg??

Håber på rigtig mange svar.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 19:18

med den når jeg springer, fordi min hest godt kan finde på at slå lidt med hovedet..

En martingal gør vist hverken hesten mere styrbar eller hjælper på ryggen..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 21:58

Så vidt jeg ved bruger man mest martingale i spring.

Jeg brugte meget martingale på min tidligere hest, men det var fordi den tidligere ejer brugte den.. Jeg ville ikke anbefale den, da den ikke gør hesten mere styrbar, kun hvis den har tendens til at stikke næsen i vejret i galop og stikke af.. Og jeg synes da heller ikke det hjælper på at få den til at bruge ryggen.. Jeg blev anbefalet af min ridelære, til ikke at bruge den, da hun mente at jeg brugte den som en slags tryghed for at den ikke skulle lave numre med mig..

Nicolé
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 22:55
Jeg synes kun martingalen skal bruges, hvis man ellers risikerer at få hesten i hovedet, for det gør ondt! I mit tilfælde var det en traver jeg red, jeg synes egentlig ikke rideheste normalt bør svinge hovedet så højt!

MVH Anja

forskelligt sælges og byttes - se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Jamen ...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 23:44
Min er en fjordvallak. Når vi rider går han VIRKELIG Højt med hovedet... Han har vist altid fået lov til det af tidligere ejer.. Derfor tænkte jeg det ku være godt for ham at få hovedet ned.. Jeg tænker også at jeg sidder der med min vægt, og han har hovedet sådan oppe hele tiden, Det siger min ridelære han ikke har godt af i ryggen i længden.. Men at han derimod skal bukke hovedet ned når vi traver og gallopere for at få ryggen med sig.
0
0
Svar på denne tråd

sidespring
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 13:15
Har du så prøvet med nogle lange skridtture, hvor dine tøjler er løse. Evt kan man drive lidt, og så skulle hesten gerne sænke hovedet. Når den så kan det kan man fortsætte med trav. Det tog min pony ca to måneder at lære at slappe af i skridt med rytter. Nu er vi igang med afslappet trav, og det går også langsomt fremad.
Lægger du en martingal på risikerer du hesten går og spænder imod den og det kan det nemt blive værre af.

-undskylder sidespringet

MVH Anja

forskelligt sælges og byttes - se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

martingal
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 14:11

Hej

Det kan godt være at du med en martingal kan tvinge hovedet ned... Men det får du ikke nødvendigvis ryggen op af

Den eneste måde at få ryggen op på, er ved at få redet hesten frem bagfra (i et fornuftigt tempo) og få den til at slappe af i sin overlinie.

Hvis hesten har gået sådan længe, kan det godt tage ret lang tid at få vendt hesten om igen til at gå i den rigtige form.

Du bør få noget kvalificeret undervisning - det er den eneste vej frem

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

martingal
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 02:05

måske bør du skifte træner, der kan hjælpe dig bedre med at forklare HVORDAN du rider hesten til bidet og ryggen op... en martingal er IKKE løsningen på dit problem...

som AnjaL skriver du skal skridte ture hvor du skubber ham frem og ned (afslappet i nakken), du kan også øve det på banen... en fjordhest er ofte meget hård og svær at ride korrekt, de har tit været redet forkert og har (den gamle type) tit en kort hals, hvilket gør det endnu sværere... men få masser af rigtgi god undervisning, gerne et par gange om ugen... og husk det skal være sjovt for jer begge to... god fornøjelse

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

fbeihjp
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 10:11

Jeg red konsekvent med martingal på en kæmpe hannoveraner, som jeg red på som teenager. :) Han var enormt stærk og kunne tænde helt vildt når vi var på tur. Når han gjorde det, stak han hovedet meget højt op - og drønede afsted.

Så jeg havde martingalen på for at undgå denne "himmelflugt", så jeg havde bedre mulighed for at bremse ham.

Med tiden blev vi dog så gode venner, at den nok ikke var nødvendig. Men da havde jeg vænnet mig så meget til den, at jeg blev utryg ved at tage den af. :( Denne faldgrube skal man prøve at undgå..

/Klapperlappen *nu med yderst roligt ridedyr, som rides med absolut minimum af udstyr*

Tro, håb og kærlighed - men størst er kærligheden.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke den dovne type..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 13:46
Min fjordhest er ikke en af den dovne type.. Den er meget frisk og meget fremmadgående, men alligevel styrbar.. Derudover er han også meget langhalset... Han er altid blevet redet ordenligt af en meget erfaren rytter.. Han svinger heller ikke med hovedet som sådan, kunne måske bare godt tænke mig at han tog det lidt mere roligt når vi red ture..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider