er der nogen, der har erfaring med at bruge trenser med hannoveransk næsebånd på ungheste? Jeg har hørt, at det bliver mere og mere brugt. Min unghest skal snart i ridning, og jeg skal ud og købe ny trense til ham, så jeg ville lig høre eksperterne først
jeg brydes mig ikke om det... der bliver alt for åbent omkring mulen og hestens mund.. det er bedre for hesten at der er lidt tæt sluttet i starten så den ikke får nogle unoder med tungen eller med gumlen synes jeg og ved af erfaring at det er det bedste i mine tilfælde.. når så hesten er redet lidt, kan den hannoveranske næserem godt bruges.
dog synes jeg ikke at den er rar at ride dressur med da den som sagt ikke støtter hesten nok..
Er vi enige om at det hannoveranske går rundt om munden nedenfor bidet?
Men jeg er nu ikke enig i at unge heste skal 'sluttes tæt' mine er tilredet med engelsk (rem over bidet, og ingen under) eller helt uden næserem, og så længe jeg rider med blød hånd fungerer dette fint.
min gang på maglebjerggård for 10 år siden, da jørgen Hvenegaard havde til huse der, de brugte tit hannoveransk næserem, hvilken grund ved jeg ikke. Men de red altså dressur på top plan, så hvis man har evnerne tror jeg det er rigtig godt, jeg red også min til uden brug af den nederste næserem.