Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Jeg har lige et spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:18
er der nogen, der har erfaring med at bruge trenser med hannoveransk næsebånd på ungheste? Jeg har hørt, at det bliver mere og mere brugt. Min unghest skal snart i ridning, og jeg skal ud og købe ny trense til ham, så jeg ville lig høre eksperterne først

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

valg af næserem
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 19:01

Hej..

jeg brydes mig ikke om det... der bliver alt for åbent omkring mulen og hestens mund.. det er bedre for hesten at der er lidt tæt sluttet i starten så den ikke får nogle unoder med tungen eller med gumlen synes jeg og ved af erfaring at det er det bedste i mine tilfælde.. når så hesten er redet lidt, kan den hannoveranske næserem godt bruges.

dog synes jeg ikke at den er rar at ride dressur med da den som sagt ikke støtter hesten nok..

mvh anja

0
0
Svar på denne tråd

øhh...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 19:35
Er vi enige om at det hannoveranske går rundt om munden nedenfor bidet?

Men jeg er nu ikke enig i at unge heste skal 'sluttes tæt' mine er tilredet med engelsk (rem over bidet, og ingen under) eller helt uden næserem, og så længe jeg rider med blød hånd fungerer dette fint.

MVH Anja

BYTTE UDSTYR - D. 11. AUGUST I DALUM
0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 20:04
min gang på maglebjerggård for 10 år siden, da jørgen Hvenegaard havde til huse der, de brugte tit hannoveransk næserem, hvilken grund ved jeg ikke. Men de red altså dressur på top plan, så hvis man har evnerne tror jeg det er rigtig godt, jeg red også min til uden brug af den nederste næserem.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 00:05
svarene, jeg tror jeg vælger, en trense med alm. engelsk næserem.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider