Du kan få en del information ved at læse reglementet for dressur under Dansk Rideforbund (www.rideforbund.dk). Her står både omtalt, hvordan du og hesten skal være klædt på. Men der står faktisk ikke noget om, hvorvidt støvler må være med snørre. Jeg har spurgt om det samme og fik det svar, at det ikke er forbudt, men på den anden side fik jeg heller ikke indtryk af, at det var vel set især ikke hvis man starter mere end klubstævner. Personligt har jeg ikke noget problem med at stille op i støvler med snørre.