Måske har han vænnet sig til at stubmarker = "fræs"
Kan du få ham ned i skridt igen?
Jeg ville tage en periode med masser af temposkift mellem skridt og trav - så han hele tiden skal være opmærksom på dig...
Min egen er altid klar på en galop når vi kommer ind på en stubmark - og det skyldes at jeg har vænnet ham til at det er det gør vi altid der. Har så da det blev for slemt trænet meget at vi bare skridter for lange tøjler eller andet - så nu afventer han (spændt) om vi skal i galop - men giver jeg ikke hjælpen smutter han ikke afsted.