Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hendes Trav...!?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 19:37
Hej

Mit problem er at jeg har meget svært ved at lave nedsidning på min hest. Jeg har redet i 6 år. Før jeg begyndte at ride min nye hest havde jeg ingen problemmer med det tvært imod. Men nu står jeg altså med det problem at jeg ikke kan side rigtigt på hende, jeg sidder bare og \"hopper\" rundt i sadlen:-( Og det gør det virkeligt svært også at koncentrere sig om hesten.

Håber meget i vil hjælpe da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre:{-(:-)

:-)Smil til Verden og den smiler igen:-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hendes Trav...!?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 21:12
Jeg tror problemet er at du ikke er vant til din nye hests bevægelser. Giv det lidt tid, så skal det nok komme!
Det man ikke dør af lærer man af
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 22:09
Jeg tror også det er hestens bevægelser du ikke er vant til.

Prøv at få en til at longere hesten mens du sidder på den. Rid uden tøjler og lad veninden om at holde hesten igang. Når du så føler at du slapper nok af i lænden og kan følge hesten slipper du taget i forsvidslen og finder rytmen. Det er en smaddergod øvelse.

Held og lykke:-)

Hilsen Tina

Dræb ikke fluen på din vens pande med en økse.

- Kinesisk ordsprog -

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 11:08
Det er en rigtig god idé, at ride i longen, som TinaU foreslog. Det er jo noget med at vænne sig til hestens bevægelser, og muligvis skal du også have styrket din balance. Er dine stigbøjler lange nok? For hvis de er for korte kan det godt være svært at sidde ordenligt i nedsidnig.

Hilsen Maria J
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 11:39
Jeg havde også problemer med at lære at sidde ned på min hest. Jeg lærte det ved at ride uden tøjler og især uden bøjler, mens jeg blev longeret. I starten sad jeg og klamrede mig til sadlen for ikke at hoppe alt for meget rundt, men lige så stille fandt jeg rytmen.

Hilsen Gry
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 12:55
Hej

For at kunne sidde ordentligt ned på hesten skal du kunne slappe af i din ridning.

Grunden til at du har svært ved det er at hesten ikke kommer med ryggen.

Det kan du afhjælpe hvis du læner dig lidt mere bagover end normalt og husker at sidde stille med hænder og arme.
Kan du ikke det skal du ride med så lange tøjler at du ikke kan genere hesten i munden.
Hvis du hele tiden har uro i tøjlen vil hesten automatisk være urolig på biddet og det gør så at den ikke kan slappe af. Få hesten til at blive dyb og lang og find så balancen i sædet og kun sædet.
Du må ikke trykke dig fast med schenkler og lår, men gøre benene lange og holde armene inde til kroppen.

Det vil gøre at hesten bliver afslappet og drved også kommer med ryggen, så det vil være en del nemmere for dig at sidde på den.

Hilsen
Britta

8-) Heste er flokdyr og lederen er rytteren 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 20:20
Tusinde tak for de gode råd. Det var dejligt at i gad at hjælpe... Jeg kan jo lige skrive hvordan det går.

MVH. Hilo:-)Smil til Verden og den smiler igen:-)
0
0
Svar på denne tråd

...men husk....
Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 22:15

..Ang. Brittas råd:

Hvis din hest går med sænket ryg, skal du selvfølgelig ikke sætte dig dybere i den sænkede ryg! I så fald trykker du hestens lænd væk under din vægt, hvilket jo er det stik modsatte af hvad der tilstræbes; nemlig at hesten træder længere ind under sig med bagbenene, kipper bækkenet ind under sig, hvælver sin ryg opad og således bærer dig (så du kan sidde bekvemt).

Venligst,
Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Re: ...men husk....
Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 23:08
Skulle måske have skrevet drevet i sædet, men da det for mig er en naturlig ting, så tænkte jeg ikke på at andre ikke har den tankegang.

Skal nok huske at uddybe det bedre en anden gang.

Hilsen
Britta
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-10-2002 20:27
For ca. 3 mdr. siden startede jeg med at ride nedsidning på min hest ( den er kun 4 år). Jeg havde utrolig svært ved at sidde roligt på den. Min ridelære sagde at jeg skulle finde et grundtempo som passede min hest og mig godt. Jeg fandt ud af at hvis jeg sænkede grundtempoet lidt kunne jeg nemmere sidde roligt på min hest. Nu har jeg lært at sidde ordentlig ned på min hest, og kan ligeså stille øge tempoet mere og mere..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-10-2002 21:36
Hej Tina

Det er selvfølgelig også en løsning, men problemmet ved denne løsning er at det kan forkorte hestens skridtlængde at gå i det lave tempo over en længere periode og for mig er tre måneder lang tid.

En anden side af sagen er dog at gå ned i det lavere tempo og så øge det så længe man kan sidde og så gå tilbage til det lavere tempo for at få balancen igen for så at øge igen.

Det kan i denne situation også være en hjælp at ride det øgede tempo i letridning og så sætte sig igen til ubalancen kommer og så gå over i letridningen igen.
Perioderne med nedsidning skal dog gerne blive længere og længere og der skal være drev med i nedsidningen ellers falder tempoet og ryggen kommer ikke op med fremdrift fra bagparten.

Det er dog vigtigst at hvis først ryggen er der så må den ikke "hives" ned af tøjlerne igen, for så er man lige langt.

Hilsen
Britta

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-10-2002 20:26
Endelig er der fremgang! Det gik bare så godt i dag takket vær jeres hjælp... Hun gik rigtig godt og hun var nem at sidde ned på. Det er bare skønt:-D

M.V.H. Marie Louise

Har fået billeder af pruen på præsentationen:-)
Endelig;-):-)Smil til Verden og den smiler igen:-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider