Ja' jeg er nu den heldige ejer af en dejlig 5 års hoppe, men jeg har ikke været ude at ride hende siden vi fik hende hjem for to uger siden, fordi mine ridemuligheder simpelthen er for dårlig, og da hun er nervøs af sig, går der lidt tid før vi helt sikkert rider en tur ude i naturen. Vi skulle have haft læsset hende og kørt hende op til et ridehus et par gange i ugen indtil min sandbane var færdig, men da der var store problemer med at få hende læsset så kom vi ikke afsted. Men heldigvis har vi fået hjælp af en Monty ´Roberts ekspert halløj, og nu går hun nogenlunde sikkert og fint op i en trailer, men er stadig lidt usikker, da hun nok har fået et par klap i røven før vi fik hende. Så havde vi også lige et lille uheld, og hun blev bange for et afløb, hvad resulterede i at jeg kom i klemme og kom til skade, men det er jeg ved at være ovre. Hun er meget nervøs af sig, først og fremmest fordi hun er en unghest og fordi hun nok er blevet omgået med hårdhånd i stedet for omsorg. Så nu forsøger vi os med at blive trygge ved hinanden, og alt muligt andet, hvad der er meget af da jeg bor på en stor gård. Men bare i løbet af to uger har det hjulpet meget, og jeg kan takke Monty Roberts grimen. Men der er stadig lang vej endnu.. Så når det bliver liidt bedre vejr har jeg tænkt mig at trække hende op til et ridehus i nærheden af os, ( ca. 2 km. ) også skal arbejdet jo begynde igen, jeg har self. tænkt mig at longere hende først, godt og grundigt gennemvarmet, og derefter op i sadlen og ride ganske stille og roligt, noget blødgørende arbejde. Men mit store kval er; vil hun te sig efter denne pause' og har i nogle gode råd, bare smid nogle af, så kan jeg jo altid selv sortere. Er der evt. andre med ungheste? Først og fremmest tak for at have læst denne lange smøre, håber at I svare (;
|