Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hmm, optræning.
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 12:59
Ja' jeg er nu den heldige ejer af en dejlig 5 års hoppe, men jeg har ikke været ude at ride hende siden vi fik hende hjem for to uger siden, fordi mine ridemuligheder simpelthen er for dårlig, og da hun er nervøs af sig, går der lidt tid før vi helt sikkert rider en tur ude i naturen. Vi skulle have haft læsset hende og kørt hende op til et ridehus et par gange i ugen indtil min sandbane var færdig, men da der var store problemer med at få hende læsset så kom vi ikke afsted. Men heldigvis har vi fået hjælp af en Monty ´Roberts ekspert halløj, og nu går hun nogenlunde sikkert og fint op i en trailer, men er stadig lidt usikker, da hun nok har fået et par klap i røven før vi fik hende. Så havde vi også lige et lille uheld, og hun blev bange for et afløb, hvad resulterede i at jeg kom i klemme og kom til skade, men det er jeg ved at være ovre. Hun er meget nervøs af sig, først og fremmest fordi hun er en unghest og fordi hun nok er blevet omgået med hårdhånd i stedet for omsorg. Så nu forsøger vi os med at blive trygge ved hinanden, og alt muligt andet, hvad der er meget af da jeg bor på en stor gård. Men bare i løbet af to uger har det hjulpet meget, og jeg kan takke Monty Roberts grimen. Men der er stadig lang vej endnu.. Så når det bliver liidt bedre vejr har jeg tænkt mig at trække hende op til et ridehus i nærheden af os, ( ca. 2 km. ) også skal arbejdet jo begynde igen, jeg har self. tænkt mig at longere hende først, godt og grundigt gennemvarmet, og derefter op i sadlen og ride ganske stille og roligt, noget blødgørende arbejde. Men mit store kval er; vil hun te sig efter denne pause' og har i nogle gode råd, bare smid nogle af, så kan jeg jo altid selv sortere. Er der evt. andre med ungheste? Først og fremmest tak for at have læst denne lange smøre, håber at I svare (;
0
0
Svar på denne tråd
 
 ang unghest
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 08:41
da jeg købte min hypper som 5-års var hun meget uøvet(hun har ikke oplevet noget slemt ved dem jeg købte hende af),så hun gloede meget på alting og det gør hun stadig til tider engang imellem.man er vel ikke hoppe og trakener for ingenting.men har øvet meget med hende fra jorden og gør det stadig.så det kunne måske være en ide til at begynde med det nu indtil du kan komme afsted med hende.de nervøse eller bare forsigtige heste har brug for daglig kontakt så man kan få det bedste resultat med dem.jeg har min i hænder hver dag.selvom hun nu er 10 år har hun stadig brug for det da hun også er en hest som gerne vil nusse meget.så det er jo en ekstra god ide nu din måske har været ude for en lidt hårdhændet behandling...
0
0
Svar på denne tråd
 
 jo tak,.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 12:59
Altid godt at vide, og ja, hun er skam i hænder hver dag, og bliver nusset og hygget, og gået med.. Man skal jo ud at se lidt på alt ting (;
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider