Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvad går horsemanship ud på??
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 18:22

hej alle kloge (heste) hoveder..

nu har jeg hørt så meget om horsemanship.. men jeg har aldrig fundet ud af hvad det sådan går ud på og hvad det hjæper??

så er der ikke nogen der vil være sød at forklare mig det??

-Line skrev sin mening

og smuttede vidre..

Domina & Line- et team der RYKKER!

0
0
Svar på denne tråd

Super godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 19:25

du der stiller- der findes mange svar og ideer til hvad HMS er-

Min tolkning lige nu er: at kunne omgås hesten på en måde der er til fordel for både hest og menneske, så begge parter nyder hinandes selskab.

Vejen dertil kan være meget spændende, i bund og grund handler det om at kunne forstå hestens adfærdsmønster( den måde hyppedyret tænker og reagere på)- så er det jo ikke altid heste har lyst til at få et forhold til mennesker- så ved at de kan se en gevinst for dem selv kan man opbygge et forhold( en gevinst kunne være at have det sjovt, at få mad, at få nussse ture, at komme ud og lege eller bare noget som at være sammen med en).

Heste er meget kontakt søgende af natur- formår man at bibeholde denne kontaktsøgendehed er et stor skridt taget-ofte har heste givet lidt op på os mennesker- så vi først skal overbevise dem om at vi forsøger at forstå dem og vil have det sjovt samme med dem.

Håber du blev lidt kloger...dette er som sagt sådan lige hvad jeg kom på og der er sikkert mere og der er helt sikkert lige så mange meninger som der er hestemennesker- så find din egen HMS vej.

MVH DOrthe

0
0
Svar på denne tråd

horsemanship
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 23:59

er enig med dorthesus.

Horsemanship i ordets bogstavelig forstand, er en fair bahndling af hesten, både under rytter og fra jord.

Der er mange trænere der bruger ordet hosremanship om deres træningsmetoder, hvilket jeg synes er at malke begrebet, men deres træningsmetoder kan jeg ikke anfægte.

Uanset om de hedder Parelli, Lehman, Roberts osv, så har de alle systematiseret deres træningsmetoder, men udgangspunkt i hestens adfærd, således at man i stor udstrækning benytter sit eget kropssprog på de forskellige måder som hesten kan læse, udfra erfaringer de har lært sig blandt deres artsfæller. Med andre ord, så bliver man bedre rustet i at forstå hesteadfærd, og kommunikation med heste.

De træningsmetoder de bruger, er især velegnede til folk som ikke har så meget erfaring i hesteadfærd, så som nystartede hestefolk, men selv de gamle garvede kan hente inspiration hos disse trænere.

Så det er ud og afsøge markedet, finde lidt forskellige kurser og deltage der, så vil du finde en, måske ikke ny verden, men en anderledes indfaldsvinkel.

0
0
Svar på denne tråd

hjrhwertw
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 10:46

tak for svarene.. jeg har forstået det meget bedre nu..

-Line skrev sin mening

og smuttede vidre..

Domina & Line- et team der RYKKER!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider