Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvad kan man lige..??
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 17:50

hej


har i nogle ider til hvad man kan med en unghest på 1 år,lave på ridebanen.??


jeg mangler lidt gode ider..


HILSEN LOUISE


Stald Søgaard.

Når man køber en frieser,sælger man en del af sit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 18:02
du kan mønstre den, lave tillidsøvelser og vænne den til alt fra plastic til høje pludselige lyde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 eventuelt
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 18:05
Træne de grundlæggede hms. øvelser. De er guld værd senere hen...

Mvh. Julie


Siger hvad jeg mener, og det burde alle både kunne formå og kunne acceptere!


Nu med Cosmos<3
0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning af 1-års
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 20:34

Du kan lære den at gå på plastic, gå op på et podie (bare sørg for at den er holdbar nok, så hesten ikke kommer til skade), lær den at følge dig og gå så slalom (eller lav en labyrint af bomme hvor hesten skal følge dig igennem). Du kan også træne klikkertræning med den og lære den sjove ting (fx spanske skridt, kys på kommando) og ting du kan bruge senere i dens uddannelse (fx at stå stille når du beder den om det). Farlige ting som flagrende plastic, larmende dåser osv er altid godt at vænne den til. Gå nogle ture langs vejen så den bliver vænnet til trafik (de første gange er det en god ide at have en ældre trafiksikker hest med).

Væn den til at have en elastisk dækkengjord og et underlag på, måske også gamacher.

Lær den at stoppe, gå frem i skridt, sætte i trav, fra trav til skridt når du beder den om det (stemmekommandoer), når i går ture og på banen (her skal du sørge for at gå langs hovslaget og ikke på små volter).


Held og lykke med træningen


Linda.



Mosegaards El Diablo
***
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan lade..
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 22:18

den være unghest, den bliver ikke dum af at gå og hygge sig..





Krone og bølge - En selvfølge


samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges






0
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 00:18

Nej den bliver da sikkert ikke dum af at gå og hygge sig, men nu blev der spurgt om hvilke ting hun kan lave med den og ikke OM hun skal lave noget med den. Er sikker på at hun har overvejet det grundigt, inden hun er gået i gang med at træne den.


Linda.



Mosegaards El Diablo
***
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lilar..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 09:36

det er sikkert meget rigtigt.. Men jeg skriver bare hvad JEG mener..






Krone og bølge - En selvfølge


samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges






0
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 11:38

Jamen det skal du da have lov til

JEG kan bare ikke se at den kommentar er relevant i denne tråd. Men det er vel smag og behag...


Linda.



Mosegaards El Diablo
***
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider