Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Så gå dog ordentligt...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 22:20

Har føl en udvidet "lømmelalder"- når de er omkring 3 mdr.???

Årsagen til at jeg spørger er:Jeg har et hoppeføl-der har været i hænder-siden dag 1.Fra hun var 14 dage,gik hun så pænt i snor,så jeg selv kunne håndtere både hoppe og føl-til og fra fold.

Men...Den sidste uges tid,har hun bare været helt umulig-hun tror at så snart hun har tovet på-skal der traves eller galoperes fremad.Det er som om at hun har "glemt" alt det hun har lært-før stoppede hun også på kommando-det gør hun stadig under "foldtræningen"-men ikke så snart at ledet tages af og vi er på vej til stalden.

Det jeg gør nu er-at jeg holder fast-bruger stopsignal-prøver at slække på tovet og rose hvis hun går pænt-et øjeblik!

Hvordan kommer jeg videre?

Jeg tør ikke rykke for meget i tovet(hun er jo kun 3 mdr.)På den anden side SKAL hun gå ordentligt-vi skal nemlig over en landevej,for at komme ind i stalden.

Nu med lækkert hoppeføl.

Født Fredag d.13...april.

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 22:27
det mange gange. Hun er på vej til lømmelarderen, og prøver grænser af, og får flere kræfter. Du skal lave MANGE stopøvelser med hende, og hvis hun går frem i hendes tempo, må du lave nogle små volter med hende, og så frem igen. Det har virket får mig, så mon ikke også det vil for dig

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 01:30

-for svaret Lene.Jeg må se om jeg kan finde en hjælper,det næste stykke tid.Så vil jeg prøve dine råd og se om de rette lidt af på hende.

Nu med lækkert hoppeføl.

Født Fredag d.13...april.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider