Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp ang. tilridning
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 10:29

Jeg har for noget tid siden købt en 4-års fuldblodsvallak. Jeg er allerede blevet rigtig glad for ham og jeg kan også mærke at han knytter sig meget til mig og virkelig stoler på mig, så det er jo dejligt.

Han kan longeres med sadel og hovedtøj uden problemer og i søndags var jeg så oppe på ham for første gang.

En af mine veninder hjalp mig og det gik rigtig godt. Hun træk mig rundt på banen i skridt og han var helt rolig ved det hele. Så prøvede hun at slippe ham kort og gik ind på midten af banen, men så ville han ikke frem.

Så ved han slet ikke hvad han skal og står helt stille.

Så snart der er en ved hans side går han bare med, men hvis ikke så forstår han ikke at han skal gå frem.

Hvordan ville I gribe det her an?

Han er ikke dum eller noget, han forstår bare ikke hvad han skal.

Line Rønn ejer af Norddalens Ronaldo og Woodstock XX

Djurslands Rideklub, distrikt 12

En rigtig hest har 4 hvide sokker :-)

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 12:19

hej

i skal prøve at longere ham mens du sidder på ham hvor du samtidig med at din veninde sige at den skal gå frem brug benene og lyden så den lære at det er det der betyder frem og ikk kun fra lyd og pisk inde i cirklen .. et tager tid men det kommer til

sidst jeg havde nemlig det samme problem men tilsidst forstod den at når jeg lagde ben til skulle den gå frem...

håber det hjælper..

$MVH Leandra

0
0
Svar på denne tråd

er helt enig med leandra
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 14:02

personligt rider jeg også med grimen uden på hovedtøjet, hvis jeg bruger bruger hovedtøj. det tager ikke særlig lang tid. har prøvet det flere gange. og der går ikke ret lang tid før hesten opdager hvad det er man vil. det er også en rigtig god ide at have en hjælper med, for at tydeligt at vise hesten hvad det er man vil. Da hesten jo tidligere er vant til at reagere i longen ved stemmen. Så vil en hånd der lige tager fat i grimer og viser at man gerne vil have den til at gå frem, være betryggende for krikken. sSamtidig med at du sidder på ryggen og forsigtigt klemmer lidt med skænklerne for at hesten senere kan forbinde skænklerne med at gå frem. Hurtigt bliver hesten bedre til at forbinde de to ting og så har du kun brug for en hjælper når hesten pludselig kommer i tvivl.

Personligt brugte jeg også min stemme da jeg longerede hesten, fordi bagefter, da jeg så kravlede op på ruggen, kunne jeg bruge min stemme som den alledede kendte til at forstå hvad det var jeg ville.

håber du kan bruge det til noget

MVh sanne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 14:30

Tak for hjælpen og jeres gode råd, det vil vi prøve :)

Selvfølgelig forventer jeg ikke at han forstår det med det samme, men jeg håber at han i løbet af noget tid begynder at forstå hvad jeg vil have ham til, så vi kan komme videre med tilridningen

Line Rønn ejer af Norddalens Ronaldo og Woodstock XX

Djurslands Rideklub, distrikt 12

En rigtig hest har 4 hvide sokker :-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 15:15

Nu har jeg jo lige startet stille og roligt på min egen 3 års. Han kunne heller ikke gå andet der gik en ved hans side. men ligesom med hans mor, brugte jeg en pisk til støtte, på hans skulder, og drive en lille smule med. Jeg svinger og slår ikke med den, kun ligge den på hans side, og vise vejen. Jeg håber du forstår.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider