|
|
| Klassisk sprøgsmål.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
11-07-2007 15:35 |
|
ja jeg er jo nysgerrig. så da det klassiske har min store interesse, ville det da være hyggeligt, hvis andre ryttere med interesse for dette emne, skrev lidt om hvor de red, hvem de red hos og hvilken type hest de bruger til det klassiske, samt hvilken type udstyr de bruger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nybegynder |
|
|
Jeg har i sidste uge fået lidt tips omkring arbejde fra jorden af Tone Lygren, som er opstarteren af dressageinharmony.forumup.dk. Min hoppe er en DV hoppe på 170 i stg., nok ikke den typiske akademiske hest, men ironisk nok var hun noget nemmere at arbejde med end både Tones araber og lippizaner. Jeg har valgt at arbejde med Gaia fra jorden, fordi hun for ca. 2 måneder siden blev tarmslyngsopereret og efterfølgende tabte 150-200 kg - dvs. at hun på ingen måde kan ride på foreløbig. Hun skal have sine rygmuskler arbejdet op, og det er arbejdet fra jorden rigtig godt til. Mht. udstyr skal jeg have købt en kapsun. Det er alt, jeg kommer til at investere i.
Med venlig hilsen Mette Cassøe Christiansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan får man et login.. |
inger christensen |
11-07-2007 17:54 |
|
ville jo meget gerne være med, men kan ikke forså det hele, da det jo er engelsk tekst. så hvordan opretter man sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Register |
|
|
Når du kommer ind på siden, står der "Register" øverst oppe i en række af links. Herefter kommer du ind på en side, der siger, at du ikke må være vulgær, truende eller på anden vis udvise træls adfærd. Du skal klikke på det link, der hedder "I Agree to these terms and am over or exactly 13 years of age".
Herefter skal du udfylde de *-markerede felter: User-name=brugernavn, e-mail adresse, password, Confirm password = skriv dit password igen, Confirmation code = skriv hvad du ser i feltet ovenover (tal og bogstaver i forskellige farver). Du kan desuden ændre board language til Danish. Herefter trykker du "submit". Spørg igen, hvis du er i tvivl derfra. Jeg har allerede oprettet en profil, og kan derfor ikke lige checke, havde der kommer efter Submit.
Med venlig hilsen Mette Cassøe Christiansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er det klaret. |
inger christensen |
11-07-2007 18:49 |
|
det er jo et godt forum, med mange gode ting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender i måske andre form, |
inger christensen |
11-07-2007 18:55 |
|
der er gode til os med den interesse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klassisk ridning |
|
|
Jeg tager på kursus hos Bent Branderup en gang om året, og så kommer Michelle Wolf ned og underviser mig en gang om måneden. Jeg rider en pinto ( Trakener/DV) og træner min 3 års fra jorden, han er en DV blanding. jeg rider i en Barefoot Cheyenne sadel, og i kapsun/kandar kompination. min unghest træner jeg kun i kapsun. Mvh Maria
"Dressuren er til for hestens skyld, ikke omvendt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu et forum |
Rittermann |
12-07-2007 08:34 |
|
Jeg vil da lige anbefale Tabita fra Vindskovgård's forum: www.activeboard.com/ forum.spark?forumID=58439 Selv arbejder jeg pt. med en varmblodsbl. og en fjordhest. Det foregår iført en kapsun, gjord + underlag og en armforlænger(og masser af godbidder). Jeg lader mig gerne guide to gange årligt af vores dygtige underviser Christina Holmbæck, ellers er de største læremestre hestene . Jeg har desuden stor glæde ud af sparring med de lokale akademiske fæller.
Venlig hilsen Maibritt Rittermann
Kursus i Akademisk Ridekunst i Skive den 28. - 30. september 2007 se mere på www.rittermann.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej |
|
|
Jeg har fået undervisning ved Christian Behrens, som ikke er underviser mere. Jeg rider også i bomløs cheyenne sadel og et kandar. Det er svært at finde en underviser som gider/har tid til at komme med mindre man er 4 - 6 personer, og det er svært at samle. Det er en fornøjelse at ride klassisk og hesten er altid glad og villig, det giver et dejlig forhold til hesten, istedet for det der agrasive tyske dressur, som jeg også syntes er forbundet med en hvis præsentations pres både for hest og rytter. Så har jeg læst mange bøger, som giver viden. Det lærer man ikke at ride af, men det er godt at kunne teroien i hovedet.
Med Venlig hilsen Lisbeth.
www.ulvegaarden.dk Lækkermås til Pinto vallak bydes til salg, Redet i klassisk dressur og lidt western. Heste opstaldes nær Varde og Esbjerg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
stinejoy |
12-07-2007 14:24 |
|
Jeg tager kurser ved Christina Holmbæck og får derudover en af hendes elever ud at undervise mig ca. 1 gang om måneden. (har dog stået stille nu da min vendindes hest har været syg) Jeg bruger min arabervallak paw og af udstyr bruger vi pt bare vores kapsun.  jeg synes Christina er en fantastisk underviser, altid positiv og klar til at forklare alt tusinde gange hvis det er nødvendigt. mange hilsner fra Stine
Det er ikke målet der er vigtigt - det er vejen dertil! "the air of heaven, is that which blows between a horse's ears"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen-- |
inger christensen |
13-07-2007 05:43 |
|
tak for alle jeres indlæg. supert med et klassisk indlæg, der ikek går op i fnidder og diskusioner. Jeg har lige modtaget bogen ridning på kandar, super læsning og nu vil jeg forsøge at pløje mig igennem den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det positive... |
|
|
Jeg syntes at det er dejligt at folk på "Dressageinharmony" altid er positive og prøve at hjælpe hinanden, istedet for at svine folk til. 
Et gammelt ordsprog siger at "Man strigler i krybben"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| islænder |
|
|
Jeg har været på kursus med Christina Holmbæck og Stefanie Staudinger. Til dagligt bruger jeg elever fra henholdsvis Stefanie Staudinger og Eva Tirstrup, da deres niveau matcher det jeg skal lære fint. Dog er et kursus aldrig dårligt, hvor underviseren kan give lidt ekstra end det fra hverdagen. Jeg bruger pt. også kun en kapsun og venter på at prøve en Birgitta ISI fra www.klassisk-dresur.dk Har en islænder med helt forkert bygning til akademisk, men da han virkelig gerne vil samarbejde, prøver vi at blive stærke til det alligevel.
Ejer skønne Sólfari der står i Hit aktiv stald
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen.. |
inger christensen |
14-07-2007 07:51 |
|
har aftalt med eva her fra hn. at jeg kommer ned til sorø og får undervisning. Glæder mig meget til at komme igang. må dog desværre finde en anden klassisk trense og kapsun, da jeg jo har købt det hele til nikitta og hun var jo en stor dame, hvilket shila jo ikke er. list øv, da trensen kun har værte redet med på shila to gange og nikitta slet ikke fik prøvet den. Men sådan er det jo, når man har heste. Udgifter udgifter og atter udgifter Har læst mig lidt igennem bents bog om ridning på kandar og der er mange gode tips, så dne kan jeg varmt anbefale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|