Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Klikkertræning eller andre tricks.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 14:26

Hej

Jeg vil gerne lære min 1-års plag nogle tricks eller noget andet sjovt, som en del af noget træning med ham, men hvordan skal jeg starte og hvad skal vi gøre? Nogen som har gode erfaringer med det ene eller det andet og kan forklare lidt om det osv.


Håber på en masse respons.



hilsen Jane



Hestemassage tilbydes i Jylland


*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grundopdragelse og klikkertræning
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 15:58

For det første, så skal du fokusere på, at en så ung hest har gode manerer før du lærer den ret mange tricks. Tricks som at løfte ting i munden eller gå spansk skridt, kan være farlige at lære en ung hest, fordi den så smider forbenene rundt i luften og bider i alt.


Derfor skal du først lære den sådan noget, når den er virkelig lydig, og når du har lært den en "modøvelse" der virkelig sidder godt fast - fx. skal den være god til at bakke, så du kan bede den om det skiftevis med, at den løfter forben, når man lærer den spansk skridt. En modøvelse til at løfte noget med munden kan være, at den kan stå HELT stille LÆNGE så man kan bede den om at lade være med at bide i alting.


Mange andre cirkustricks er jeg bange for kan skade hesten fysisk, hvis den skal lave dem i for ung en alder og meget kan gå galt når man laver cirkustricks, fx. kan hesten vælte ned over en eller lignende.


Derfor skal du først og fremmest arbejde på lydighed og på, at du selv har en god forståelse for, og erfaring i klikkertræning, SÅ kan du begynde at lave tricks - og det er rigtig sjovt!


Jeg har på min hjemmeside en artikel om klikkertræning, hvis du vil vide lidt mere om det. Læs artiklen her


Fortæl om dit naturlige hestehold til hesteforstand.dk


Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

www.hesteforstand.dk


Hjælp til problemheste, undervisning, kurser og foredrag



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek denne bog
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 00:35

Jeg har fundet en rigtig god bog med en masse øvelser til føl og ungheste. Der er masser at tage sig til...


Den hedder "fra føl til ridehest" og er skrevet af Gitte Naldal


Held og lykke med træningen


VH jlve

0
0
Svar på denne tråd
 
 horsmanship
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 23:50

Hvis man gerne vil lære sin hest cirkustricks er der nogle grundøvelser man skal lave først.


Jeg har arbejdet med horsmanship i 2 år nu, jeg er først begyndt med alle de "seje, og fede" tricks her for et halvt år siden. Der er nogle grundøvelser man skal lave først fx. respekt for hinanden, afstanden mellem hest og rytter, longring, ikke være bange for plastik o'lign ting, og mange andre ting... Når man har 100% styr på disse ting kan man begynde med de "seje, og fede" tricks, som fx. spansk skridt, neje, ligge sig ned, stejle osv.(det er meget vigtig at man ik bliver sur og gør dumme ting mod eller med hesten, når man laver horsmanship, for så kan det hele blive ødelagt, og man skal genopbygge mange ting igen). klikker træning skal man have erfaring med inden man begynder med det, jeg bruger selv klikker træning, men der tog mig langtid at lære og bruge ordenligt... Et føl og ungheste har ik så god balance så der skal man ik regne med de kan neje, ligge sig ned på komando, stejle osv. det er syndt for følet eller unghestet at presse den til det, når de ik har så god balance til de ting...


Hvis der er andet i vil vide kan i bare skrive til mig. Ønsker i privat mail så skriv til dumle11@hotmail.com ..


Albethe..


( laver meget horsmanship , kropsprog mellem hest og rytter o'lign)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider