For det første, så skal du fokusere på, at en så ung hest har gode manerer før du lærer den ret mange tricks. Tricks som at løfte ting i munden eller gå spansk skridt, kan være farlige at lære en ung hest, fordi den så smider forbenene rundt i luften og bider i alt.
Derfor skal du først lære den sådan noget, når den er virkelig lydig, og når du har lært den en "modøvelse" der virkelig sidder godt fast - fx. skal den være god til at bakke, så du kan bede den om det skiftevis med, at den løfter forben, når man lærer den spansk skridt. En modøvelse til at løfte noget med munden kan være, at den kan stå HELT stille LÆNGE så man kan bede den om at lade være med at bide i alting.
Mange andre cirkustricks er jeg bange for kan skade hesten fysisk, hvis den skal lave dem i for ung en alder og meget kan gå galt når man laver cirkustricks, fx. kan hesten vælte ned over en eller lignende.
Derfor skal du først og fremmest arbejde på lydighed og på, at du selv har en god forståelse for, og erfaring i klikkertræning, SÅ kan du begynde at lave tricks - og det er rigtig sjovt!
Jeg har på min hjemmeside en artikel om klikkertræning, hvis du vil vide lidt mere om det. Læs artiklen her