Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hun spænder i trav
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 20:43

Jeg rider på en 6 års hoppe. I skridt kan jeg godt få hende ned på plads, men i trav løfter hun hovedet op og spænder helt vildt. Jeg har benene ved hende og jeg laver små halvparader, men det hjælper ikke rigtigt... Jeg håber der er nogle kloge hoveder derude, som vil hjælpe mig.

Hilsen Josse

0
0
Svar på denne tråd

tjaaah
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 22:30
Hvor meget skal du have fat i hende for at lave en overgang fra trav til parade? eller fra trav til skridt? Tager hun næsen frem, når du bremser hende op?
0
0
Svar på denne tråd

vanskelig at råde
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 08:29

Hej Josefine.

Hestens bevægelser i ryggen er meget forskellige i trav og skridt. Så det kan meget vel være din hest protesterer over en klemmende sadel eller måske spændinger i ryggen.

Det kan jo også være at du spænder op og prøver for ihærdigt at få "hovedet ned" og derfor spænder den op.

Selvom det ikke er et råd som hjælper dig nu og her, bliver du nød til at få en god ridelærer til at se på jer.

Når din hest går og spænder som du siger er det uungåeligt at den har nogle spændinger, det behøver langt fra at være alvorligt, men kan være nok til at i har problemer.

Så bider det hele sig lidt i halen. Du kan ikke ride hende til biddet fordi den har spændinger, resultatet bliver den spænder endnu mere op.

Så ud over en god ridelærer bør du have fat i en GOD massør (pas på der er enorm forskel på dem .. begge faggrupper).

Hilsen LeneJ

Volden starter, hvor viden stopper

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 19:28
op

Hilsen Josse

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 09:31
op

Hilsen Josse

0
0
Svar på denne tråd

slippe hende
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 09:56

Hej Josse.

Lene giver dig nogler rigtig gode råd. Sadlen kan meget nemt komme frem og klemme bagved skulderen når den traver - og så vil den spænde op pga ubehag.

Hvis sadlen ikke klemmer burde det hjælpe at slippe hende. Du skal fjerne benene fra hende - mange heste bryder sig ikke om at have ben på hele tiden. og så slippe tøjlerne så hun selv kan finde sin balance - så vil hun stille og roligt begynde at lægge sig frem og net til biddet - med mindre at sadlen klemmer eller der er andre problemer.

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:41
mange tak for de gode råd... jeg modtager selvfølgelig gerne flere råd.

Hilsen Josse

0
0
Svar på denne tråd

Giv ro
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 22:15
Mit bedste råd er at du giver hesten ro når du rider, når du beskriver det som du gør ser jeg en hest for mig der er lidt bange for bidet.

Hvad sker der hvis du rider med lidt løse tøjler begynder hun så at slappe af eller fortsætter hun med at spænde. Jeg synes tit at når der mangler lidt balance i en gangart og man så har lidt for meget kontakt så ender det tit i ballade fordi hesten bliver usikker...
0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 23:29

det har hjulpet lidt med, at slippe tøjlerne så hun selv kan søge ned ad, men jeg er stadig nødt til, at have mine ben ved hende det meste af tiden.

Tak for de gode råd.

Hilsen Josse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider