Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Må man det?
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 14:24

Hej alle sammen...

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Kan det være rigtigt at man må tilkøre en hest/pony på kun 2 år???Er den udvikligt så meget at den kan tåle det eller må man først når den er 3-4 år...Hvad mener i..

Håber i kan hjælpe mig lidt...

Tusind tak på forhånd..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 14:44

er rigtigt. Hesten belastes slet ikke i samme grad af at blive tilkørt og trække en let vogn som den belastes af at have rytter på. Desuden styrker det en hest at komme forholdsvis tidligt igang med at bevæge sig og vænne led, muskler og ledbånd til det arbejde, den senere skal udføre. F.eks. er der færre tilfælde af spat hos heste, der tilrides tidlig end hos heste, der tilrides sent.


Som med al træning gælder det at man skal tage hensyn til hestens fysiske og mentale udvikling så man ikke presser den for meget og man skal selvfølgelig være utrolig varsom men en ung hest, der stadig vokser meget.


Hingsteplag (½ PRE) sælges til reduceret pris pga. mindre handelsfejl.



Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 14:49

Tusind tak for hjælpen ..

Jeg blev nemlig lidt i tvivl da jeg nævte det for min dressur træner sagde hun at hun ville mene at det var al for tideligt...

men så fik jeg afklaret den sag tak for det ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej med dig...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 15:42

Stol på din træner..


M.v.h Andrina.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider