Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvad kan de 2 års?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 12:56

jeg har lige købt en dejlig Oldenborg vallak på 2 år

Jeg skal til og træne ham men jeg vil gerne gør det sådan så han har tillid til mig?


Billede af min hest:



Så mit spørgsmål er hvad kan din 2 års?





Palomino & Oldenborg

Det er bare Livet!

Men glem nu ikke de 4 små shetlænder


Team Kærholm




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 13:14
Jeg har lige købt en 2 års og hun kan intet andet end at blive trukket med, jeg kan ikke engang strigle hende på hele kroppen endnu. Så jeg har et større projekt at se frem til i løbet af sommeren Nårh jo, hun kan da forresten en ting, nemlig bide...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjae...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:35

Jeg har selv to hoppeplage som bliver 2 år til september. De kan begge alt dette lige pt.


- stå bundet
- løfte alle fire hove.
- have bid/hovedtøj på.
- have sadel på.
- have vægt over sig.
- have plastik hen over ryggen.
- have dækken på.
- have bandager/gamacher/store transportgamacher på.
- gå op på en palle på komanda, med hendholdsvis 2 eller alle ben.
- trækkes med
- gå igennem led.
- selv finde sin boks i stalden.
- næsten skrabe på komando.
- kysse dig på kinden på komando.
- longeres (selvf. ikke noget vi gør, men de har lært at gå rundt om en på volte.)

- gå i tailer


Og en del mere ..



^ som det nok lidt angår, har jeg trænet dem gemmen lidt HMS, og bruger de enkleste principper, der nemlig hedder:

1. Bring up the life

2. Diaregted it

3. Reform it.


** Forresten er de begge tilsalg, og de er begge fjordhopper med smukke stamtavler, og utrolig nemme at arbejde med, så hvis nogle kunne være interesseret så ring til mig på 28404934 :P




Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange ting
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:41

Min 2-års kan mange ting:

- strigles/røres over hele kroppen.

- spules med vandslangen.

- stå med en hov ad gangen i en spand med vand.

- stå pænt mens jeg rykker man, klipper manen der hvor nakkestykket ligger, klipper de lange hår der stikker uden for ørerne osv.

- have gamacher og klokker på.

- have trense på (både på staldgangen og under grimen på gåture).

- have sadel på.

- er vant til dækken (han stod med dækken i vinters da han ellers frøs).

- læsses i trailer (går lige op).

- komme med i skoven som håndhest i alle 3 gangarter (han skifter tempo når jeg beder ham om det med stemmekommandoer).

- longeres kortvarigt i alle 3 gangarter på begge volter.

- har løssprunget nogle gange.

- gå over plastic + en palle med en træplade på.

- han er trafikvant, ikke engang store lastbiler, gravemaskiner osv bliver han bange for.

- være alene (ind imellem bliver han stadig nervøs når vi er alene, men det bliver bedre og bedre).

- han er ved at lære at neje.

- er ikke længere bange for sprayflasker.


Kort sagt kan han alt det som jeg mener en ridehest bør kunne - ud over at bære rytter (det venter vi med til han er klar, håber på det bliver om 1 års tid).


Han er utroligt lærenem og elsker at lære nye ting. Så den største udfordring er faktisk at sørge for at han kan følge med mentalt, så jeg ikke går for hurtigt frem. Hvis han ikke er i hænder med jævne mellerum hvor vi "træner" et eller andet, så bliver han træls og dum at håndtere - render med ud gennem leddet når man tager en anden hest ud fra folden, bider, truer med at sparke, skaber sig på gåture osv.


Jeg har en enkelt gang forsøgt mig med lange liner, men det var han ikke klar til, så det venter vi med. Klikkertræning var jeg overbevist om ville være super til ham, men han fatter det ikke rigtigt, selvom vi har prøvet flere gange. Men tror vi forsøger igen når han er blevet lidt ældre.


Lige nu går han på døgnfold og hygger sig, regner med at han har helt "fri" resten af sommeren, så han kun bliver striglet ind imellem. Og så får han selvfølgelig sine vitaminer og mineraler hver dag.


Linda.



Mosegaards El Diablo
***
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min 2-års
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:56

Jeg har også en 2-års hoppe. Hun kan alm. daglig omgang:

- gå pænt i snor

- strigles og røres over alt

- løfte alle fire ben

- stå bundet

- gå i vandspiltov og få skyllet ben

- have trense på

- være alene i stald eller på fold et lille stykke tid

- gå i trailer og blive der, til hun bliver bedt om at bakke ud, men har ikke kørt siden hun var føl

- gå en kort tur alene

- gå en længere tur med anden hest

- vant til trafik, også lastbiler o. lign.


Mvh.

Rebecca.


Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 min 2 års hingst
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 20:03
Min Carlo kan kun trækkes med sådan nogenlunde... Og løfte ben og som oftest må jeg røre ham på hele kroppen... Han skal nu nok lære det. Jeg har kun haft ham en måneds tid..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min plag
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 22:12

kan trækkes med, læsses i trailer, stå pænt bundet på staldgang, finde sig i berøring overalt, få løftet ben osv.


Han har endnu ikke haft trense og sadel på, men han er utrolig fornuftig og flegmatisk og jeg kan ikke tro at noget lærdom bliver svært eller traumatisk for ham




Hingsteplag (½ PRE) sælges til reduceret pris pga. mindre handelsfejl.



Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 23:01

en hoppe plag på 2 år, jeg købte hende i februar og der kunne hun løfte hove og gå i grime og træktov.

Nu kan Hun:

Strigles over hele kroppen

vaskes og få flettet man -har lige været på roskilde dyreskue Så hun kan alt hvad der til hører

Hun kan skridte, trave og galopere på komande i longe, og trave når jeg løber.

Hun kan have trense på og gå tur med denne på.

Hun kan have sadel på.

Hun kan gå over præssening.

Gå korte ture alene og lange ture med makker.

Hun kan være alene i korte perioder men pga flytning er det gået lidt tilbage.

hun kan have gamascher og transport gamascher på.

Hun er trailer vandt, både med og uden makker.

Jeg må smører hende alle steder med créme og spraye hende.

Hun kan få ordnet hove med olie og lign. og selvf. også af smeden.

og en hel del mere

Men hun er også ivrig for at lære!

Hilsen Aino


Solen skinder altid,

-oven over skyerne.

Hvis du er interesseret i Aloe Vera produkter, kig da på min profil eller smid en mail.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja lige
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 23:02
en ting til, hun kan også have dækken på -men det har vi kun trænet med, dt har ikke været nødvendigt.

Solen skinder altid,

-oven over skyerne.

Hvis du er interesseret i Aloe Vera produkter, kig da på min profil eller smid en mail.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores to års..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 13:10

kan:

- Have grime og trense på

- Trækkes uden problemer i begge dele

- Være alene

- Mønstres i skridt og trav

- Vaskes med vandslange

- Stå pænt

- Blive striglet og få renset hove

- Gå gennem led uden problemer

- Stå bundet

- Få tæppe på

- Finde sin egen boks i stalden

- Gå ture alene både kort og lang tur

- Blive klippet med en trimer i hovedet og på benene

- Næsten trafikvant

- Sprayes med forskellige ting


Mange af tingene er ting hun har kunne fra hun var et helt lille føl, det nyeste hun kan er vaskes med vandslange og have trense på..





Krone og bølge - En selvfølge


samt Sorte Perler



0
0
Svar på denne tråd
 
 Min 2 års hoppe kan
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 23:34

-For det meste trækkes med, men er ikke altid 100% med på det

-Jeg kan røre hende overalt uden problemer.

-Kan for det meste løfte alle 4 ben på hende.

-Tør ikke prøve og binde hende endnu.


Hun er en meget, meget rar hest der kommer travende til mig når jeg kommer på folden til hende, og følger mig rundt på folden, altså har hun allerede meget tillid til mennesker.


Har haft hende i knap 2 mdr., hun har gået i løsdrift siden hun var føl, så det er vel helt normalt hun ikke kan mere.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider