Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

døren gir problemer
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 11:03

Min hoppe har "problemer" med en dør. Nemlig døren ind til stalden.

Havde ellers lige troet at det var overstået, da hun i sidste uge uden problemer gik ind og ud, men så igår var den gal igen.

Sagen i lidt korte træk er, at hun i Februar måned slog hovedet på dørkarmen og blev bange for at gå ind - selv efter besøg af kiropraktor og Tove Nielsen, ville hun ikke gå ind.

(læs evt min gamle tråd her www.heste-nettet.dk/forum/13/43790/ 43790/ )

Til at starte med, var hun bange, det kunne jeg tydeligt se, men efter Toves besøg, kunne jeg lisså tydeligt se, at nu var al frygten (for at slå hovedet) forsvundet, men afløst af en stædighed, der mest af alt giver en lyst til at smadre et eller andet tungt ned i hovedet på hesten (det har jeg selvfølgelig IKKE gjort!)

Det har så resulteret i at hun i 4 mdr har boet hos naboen, hvor jeg med jævne mellemrum har været ovre, for at se om hun ikke skulle have "glemt" at hun ikke ville ind i stalden (så har vi stået og "kigget" på døren en god halv time, uden resultat) - og så pludselig den dag hun skal hjem på sommergræs, prøver vi lige igen, og søreme om hun ikke bare går ind, somom der aldrig har været noget i vejen. Så går hun direkte ind i hendes egen box, hvor hun får lidt foder, og de næste par dage er der ingen problemer.

Igår, laver hun så pludselig nummeret igen. Lige idet hun har hovedet under dørkarmen, springer hun tilbage, bliver rigtig forskrækket og nægter herefter at gå ind.

Efter en time må jeg gi op, vi er ikke rykket en millimeter, vi er præcis der hvor vi endte for 4 måneder siden, Mille går med præcis til døråbningen (hun har faktisk hovedet inde af døren). Trækker man i hende, får hun sådan et "stand-by" blik i øjnene, så kan man prøve at bakke hende et skridt eller to, så følger hun med frem igen og går så på "stand by" igen.

Lader jeg hende stå med løs snor, prøver hun ikke at gå væk, men stiller sig bare til at hvile på det ene bagben, og står og smasker med hængende hoved.

Jeg vil lige for god ordens skyld pointere, at der IKKE er problemer med andre døre, trailere eller lavthængene grene og smalle steder, så jeg kan ikke gå et andet sted hen at "Øve" med hende.

Og til august flytter hun alligevel et sted hen, hvor de har en stor port, så jeg bruger ikke 1000-vis af kroner på at få nogen ud og hjælpe.

Men måske nogen kan komme med et (godt!) forslag til, hvorfor hun lige pludselig glemmer al stædigheden, men så hurtigt genoptager den igen. (hun plejer jo at nyde at komme ind et par timer, når det er så varmt og folden er fuld af klæger!)

mvh maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider