Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

mark problemer
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 22:48

hejsa.

jeg står med et problem, som jeg ikke ved hvordan jeg skal takle.

vi har lige købt en rigtig sød 4 års hoppe til min datter, den er rigtig sød i stald og når den bliver redet,men på folden er den en djævel,vi kan ikke få fat på den, den løber væk fra os lige så snart vi nærmer os, og kommer vi tæt på den så losser den ud efter os,også selv om vi har godbider og andet guf med, det er den ligeglad med.

er der nogle der har prøvet det samme,og måske har nogle gode råd,for jeg står med en lille pige,der er vildt ulykkelig,for hun vil gerne ud og ride.

knus anni

hej venner
0
0
Svar på denne tråd

Det er faktsik hsm.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 23:12

ja, det er horsmanship. gå hen til den, går den væk eller sparker ud efter jer, så sving træk torvet hen mod den løb hen mod den, i skal simpelhen jage denvæk fra jer.bliv ved indtil den stopper, når den så stopper går i hen til den igen og så skulle i gerne kunne trække hende ind. hvis ikke så er det bare forfra igen. men hvis hun bliver ved jer, så nus hende i panden (: det har altid hjulpet ved mig.

Det er nu bedst .. med en Hest ;D

0
0
Svar på denne tråd

mark problemer
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 23:17
1000 tak for rådet det vil vi prøve,håber det virker.

hej venner
0
0
Svar på denne tråd

Min lille
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 10:26

Abu Laban var nøjagtig sådan (deraf hans nye navn). Han vendte resolut måsen til, bakkede hen imod os og havde ingen skrupler ved at sparke hårdt ud efter os med begge bagben.

Jeg fik fat i et træktov og så snart han gjorde det, drev jeg voldsomt på ham og hvis han ikke respekterede mig og løb væk, fik han én i røven - bogstaveligt talt. Efter ganske få minutter fattede han fidusen og jeg kunne gå hen til ham samtidig med at han fik megen ros.

Han var usikker på mig de første dage og er det stadig lidt, men han sparker ikke mere og er også ret hurtig at komme til og kommer tit selv hen. Han er ikke spor "ond" eller vil bestemme, men har bare haft succes med sin adfærd og har kunne styre foretagendet det forrige sted og så er det jo klart han gør sådan.

Han er stadig lidt uvillig/nervøs hvis jeg går direkte til hovedet af ham, men hvis jeg går hen og nusser ham på halsen og manken først, så slapper han af og jeg kan stille og roligt tage ham i grimen bagefter.

Det drejer sig om træning med masser af ros og konsekvens og det er et job for voksne, ikke før børn. Desuden skal ponyen selvfølgelig også vide at det at blive fanget ikke er lig med arbejde eller ubehagelige ting, så jeg synes også det er vigtigt at besøge mange gange hvor man bare nusser og evt. giver godbidder og så lader den gå igen.

Islændervallak søger rytter/udlånes.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider