Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Snæver ? bagben...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 11:58

Hej,

Min 4 års hest som ellers er aldeles godt vandrende på sine fire ben, har en tendens til at få sår midt på sine bagben på indersiden. Jeg har en teori om at simpelthen klasker dem sammen...

Hvad gør man ? Hvad skyldes det ?

Dressur Hest Sælges

Se min Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Smed fejl, bygnings fejl
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 12:04

mangel på balance eller ridefejl- er sådan lige mine bud uden at have set hypper- du må ligge billeder ind, hvis du vil have noget mere præsist.

Under alle omstændigheder vile jeg analyserer hvorfor den gør sådan og tage udgangspunkt i dette- det kan måske rettes, og så er det vigtigt at få det gjort- omvendt skal man passe på at den ej får lavet overben ved at knalde dem sammen, og det kan jo undgås hvis det er balance eller ridning der skaber problemet.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Dorthe...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 12:07

Det er så vidt jeg har erfaret noget der sker når han er på fold... Kunne godt forestille mig det er noget balance relateret så... Han har nogle lange stænger og nogle gange ser det sådan lidt føl-agtigt jeg kan ikke styre mine lange ben ud...

Er det noget de vokser fra eller...?

Dressur Hest Sælges

Se min Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Måske- igen
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 12:47

det er mega svært at sige noget præsist, når jeg ej lige har set det- der er absolut en mulighed for at han vokser/træner sig selv ud af det- har han altid gået ude og lege i sin opvækst??- det kunne jo være fordi han ikke havde været vant til dette og nu skal til at lærer at styrre sine stænger- måske er det er god ide at få tjek på om din smed gør sit arbejde ordenligt under alle omstændigheder, for at ude lukke den mulighed- ligeledes har han fået sko på og måske ej været vant til dette- det kan også have en betydning- så er det heldigvis et spørgsmål om den tid, det tager for ham at få lært den nye vægt/anderledes måde at kende

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

dorthe...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:02

Hej,

Nej han er vant til at gå ude, men han er vokset en del i vinters. Jeg har bare aldrig oplevet det før hos en hest...

Har stor tillid til min smed, og kan virkelig ikke på nogen måde forestille mig at han gør noget fejl. Ville aldrig bruge en smed jeg ikke havde tillid til.

Men hvis det er en "normal" ungheste jeg kan ikke styre mine ben ting, er det jo formodentlig noget han vokser sig fra...

Dressur Hest Sælges

Se min Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Helt normalt er det
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:52

nu ej- men jeg har da set det før, at de knalder ben sammen på forskellige steder. Så vent ej for lang tid med se om det går i sig selv. Ellers må du have en dyrlæge eller erfaren underviser til at se på hans bevægelser.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

dorthe...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:04

Jeg skrev også bare herinde for at høre lidt om folks erfaringer og ikke for at få som sådan en "diagnose" - for det får man ikke liiige sådan over nettet

Dressur Hest Sælges

Se min Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Min plag var noget
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:45

kalveknæet bagtil, lige da jeg fik ham (har ikke rigtig set meget efter det siden, skal jeg tilstå, så jeg tør ikke sige, om det er blevet bedre).

Men jeg var temmelig nervøs for, om han kunne få sådan et problem, også fordi jeg jo har planer om, at han skal være dressurhest, når han bliver voksen ;-)

Jeg konsulterede så min smed. Han mente ikke der var noget problem hos min plag - han ville under alle omstændigheder sandsynligvis gro fra det, men det har din så åbenbart ikke gjort.

Men har du spurgt din smed? Hvis det er en dygtig en af slagsen kan de somme tider forrette underværker.

Jeg ved ikke, om det lige var denne type erfaringer du søgte, men som sagt ville jeg umiddelbart spørge smeden før dyrlægen; smeden ved jo selv, hvor meget han kan rette op, hvis det er dét, der skal til; det er ikke altid dyrlægen kan se dét.

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

gsims...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:12

Men det er ikke sådan han render og banker benene sammen, slet ikke på den måde.

I ridning går han ganske normalt så at sige. Jeg har bare bemærket sår på indersiden af benene efter han har været på fold...

Dressur Hest Sælges

Se min Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider