Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvilken sadel bruger du til din Araber
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 13:16

Hej jeg er ved at skulle købe en sadel til min dejlige Araber og ville gerne vide hvadfor en du brugertil din araber, da ders ryg jo ikke er så lang og det måske ikke er alle typer der passer dem

du kan se ham på min præs.

Alice og Marco..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 13:37

Blander mig lige lidt i din tråd, for jeg kunne godt tænke mig at vide, om nogen har erfaringer med en stübben tristan er nemme at få til at ligge på arabere? MÅ eje den sadel!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

jamen jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 16:55

pt en Kieffer Munchen dressursadel fuldstændigt tilpasset Zeppelin..den passer fint i længden og er en 17èr. Udover det, har jeg bla haft både Windsor Greenline, Stuebben Parzival og Hubertus Flexline dressursadler...de har ligget fortrinligt, men har ikke opfyldt mine kriterier, og er derfor røget hedenom

En 17èr er generelt god til Zeppe, som iøvrigt har et super sadelleje...men nogle arabere vil det passe bedre med en 16...16.5 tommer. Så syns sadlens tommetal har ligeså stor betydning som mærket.Zeppelin er en muskeløs araber, så han bruger en mellem bom.

Billeder af min nuværende sadel, Kieffer Munchen dressage, er på min præs.

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

wintec..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 13:26

Jeg bruger wintec-sadler (dem med cair) til min araber, men han har også et godt sadelleje i forhold til mange andre arabere. Min gamle araber gik også med en wintec (gammel model med uld). Han havde et dårligt sadelleje, som de fleste araber har. Sadlen ville gerne glide frem.

På min nye araber har jeg det modsatte problem, at sadlen gerne vil glide tilbage (har fået løst det, men jeg skal være opmærksom på det).

Og så er min sadel 16,5" pga. den korte araberryg, så kan din bagdel være i en lille sadel, så gør det. Jeg kan desværre ikke sidde i en 16" sadel, men ellers havde jeg valgt det.

Det eneste jeg kan sige er; god sadeljagt..

Vh. Anette

Lykkelig ejer af Ox-araber - verdens smukkeste og bedste hesterace :-)

Trailer med chauffør udlejes - kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

sadel til araber
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 14:09

tak for jers svar, syntes heller ikke han har så makant et sadeleje, men hvad med en wintec all-round CAIR er faldet for den sadel men det vigtigste er at sadlen sider godt på ham..

Alice og Marco

0
0
Svar på denne tråd

har ikke kunne finde noget bedre end
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 01:31

Windsor Elite, den ligger der bare på araberen !

På begge mine og på min venindes araber.

Andet der er prøvet, dur bare ikke .

~ © Robin Surprise - Shalom E´jaaz - Julia - Zijawa Azale © ~

En rigtig hest er en fuldblodsaraber

***** Malene Pedersen *****

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider