Jeg bruger wintec-sadler (dem med cair) til min araber, men han har også et godt sadelleje i forhold til mange andre arabere. Min gamle araber gik også med en wintec (gammel model med uld). Han havde et dårligt sadelleje, som de fleste araber har. Sadlen ville gerne glide frem.
På min nye araber har jeg det modsatte problem, at sadlen gerne vil glide tilbage (har fået løst det, men jeg skal være opmærksom på det).
Og så er min sadel 16,5" pga. den korte araberryg, så kan din bagdel være i en lille sadel, så gør det. Jeg kan desværre ikke sidde i en 16" sadel, men ellers havde jeg valgt det.
Det eneste jeg kan sige er; god sadeljagt..
Vh. Anette