Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Problem med højregalop?
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 08:45

Hej Alle

Jeg leder lidt efter nogle gode råd.

Min hyp, har lidt problemer med at springe rigtigt an i højregalop, der er intet problem på venstre volte, eller med højregalop i skoven, det er kun på banen.

Nogle gode ideer, til hvordan jeg kan lære ham det??

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg savner dig Tamina

Heste klippes billigt - langs køgevejen taastrup til solrød + vestegnenen - mail eller skriv: Rklove@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 14:43

Mig og min hest har samme problem , Men carsten pedersen(blue hors) sagde til mig (jeg havde altid lært , støt på udvendige , tag lidt i indvendige i anspring . ) Men carsten sagde at jeg skulle støtte på begge tøjler , samtidigt med at jeg lavede anspringet , og så ikke bevæge den indvændige , men derimod støtte lidt op på den udvendige . Det hjælper sjovt nok :)

// Stine .

Chilli&Fie

Jeg giver hende lidt tid endnu .

Inden jeg træffer min beslutning

At sælge , eller ikke at sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Nej venstre
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 14:59

Har haft et meget stort problem med venstre galoppen. Min hest er åbenbart tidl. blevet stoppet meget brat og andre mindre pæne ting ved anspring i venstre galop. Hun bukkede, lagde ørerne fladt ind til hovedet, tendens til at stejle når jeg stoppede hende, slog ud efter schenklen o.s.v.

Højre galoppen var totalt uden problemer.

Punkt 1. Bliver aldrig sur over galt anspring.

Jeg bruger min stemme meget til at rose med, for at hjælpe os begge to.

Starter med højregalop, så hun ved vi galoperer, og så fra skridt.

Skridter rundt i meget lille cirkel, der skal være ro på, giver tegnet til galop, og lader hende galoperer nogle meter hvis galoppen er forkert, snakker siger den er forkert siger pruhh - pruhh for at stoppe, alt skal foregå i god afslappet stemning. Jeg sørger virkelig for ikke at stresse hende, prøver igen, og så sker miraklet pludelig, galoppen er rigtig, og så kan jeg rose hende til skyerne med stemmen imens vi galoperer derudaf i den rigtige galop.

Jeg bruger også den lille cirkel i skridt på højre side, for at gøre det samme på begge volter.

Det min hest skal lære at tro på, er at jeg ikke "overfalder" hende ved forkert anspring, og da de jo har en god hukommelse har det taget noget tid, men vi er på rette vej og i godt humør.

Hilsen Susanne

Tinker altid tinker
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider