Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

den gule går amok..hjælp ønskes!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 17:50
Når så er der ballade med fjeldkoen igen! for et par dage siden fik jeg den lyse ide at jeg ville prøve at lade hende skridte over et par bomme for at få lidt gang i ryggen og skærpe koncentrationen lidt..Det viste sig så at være MEGET at forlange af hende..(viser sig i serier af buk og vilde afstikkere i alle retninger)..hmm..jeg prøver så at skære ned til en bom og trække over..ingen problemer! op igen og vupti..rodeo! tilsidst ender det så med at hun vælter over bommen på den ene volte et par gange(hun kan imponerende nok lave gedebukkespring fra skridt)-men den anden volte nægter hun at lave andet end at løbe..meget stærkt og IKKE for tæt på bommen..
Nu tænker jeg så..en bom..skridt...går fint over når jeg er på jorden..hmmm!!!
Det skal lige siges at hun ellers arter sig meget bedre end hun gjorde for et par måneder siden men hun har altså sine særheder..nogen der har et genialt råd?? skal jeg bare trække hende over til mine ben falder af eller hvad? -gule heste altså!!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 19:35

Hej .

Jeg ville nok sende hende over dem, simpelhen lade hende løbe, uden du trækker hende. Det lyder meget som om at hun ikke ved hvor hun ska sætte sine ben når der kommer flere bomme, hvilket gør hende lidt fortvivlet. Hun synes sikkert også bare at det er sjovt, siden hun løber og ''leger'' bagefter.

Så derfor smæk noget tov op,(ligesom ved løsspringning, men lad hende kun gå over bomme)og lade hende løbe over dem, i hendes tempo, så hun selv finder ud af hvor hun ska sætte sine fødder, og først når hun er helt tryg ved det, kan du destrahere hende ved at forlange at hun ska holde øje med dig også.

Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider