Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvornår ville i træne med en 1-årig ?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 17:34

hvornår ville i begynde at træne efter Ute Lehmann's metoder med en 1-årig ?

kan man bare begynde på det så småt også bare fortsætte stille og roligt ?

håber der er nogen der vil hjælpe mig lidt ;-)

Moric, er og bliver FOR dejlig <'33 Moric+Camille= Evigt <'33

Rodeo ? F*CK DET !

Lad hesten være hest

Dyrk Horsemanship, det er noget der holder !

0
0
Svar på denne tråd

Tjae ..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 19:29

Hej (:

- Nu kan jeg ikke lige på stående fod, huske hvilke metoder hun bruger.

Men jeg har selv to plage, godt nok på 1½ år, men dem træner jeg med 3-4 gange om mdr. (gundet manglende tid, bliver det ikke til mere) i HMS, de kan bakke, stå, gå, flytte sig, næsten lave schinkelvigninger, gå på paller, sendes over spring (selvf. kun lave spring på maks 30 cm.), bakker når man trækker dem i halen osv.

ALT det og mere til har jeg lært dem, siden de var små (føl) :D

- synes bare du ska prøve dig frem, og så længe det ikke er noget der kræver særlig meget fysisk af hesten, men psykisk, kan du sagtens træne det.

^ De er forresten tilsalg begge plage, hvis nogen skulle være intesserede ? :P

Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd

hvor længe
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 14:06

Du skal nok tænke lidt mere på, ikke at træne for længe med den unge hest, mange gange er 5 - 15 minutter mere end rigeligt til det lille hoved.

Derud over som før nævnt, ikke noget der balaster den voksende krop for meget fysisk.

Sig stop efter en god øvelse. Vær opmærksom på om hesten begynder at "slå fra" mentalt, så har du trænet for meget.

Nu er jeg ikke den store ekspert i 7-games eller hvad hun nu bruger, men pas endelig på med, ikke at presse den lille hest for meget.

Ellers kan jeg også varmt anbefale klikkertræning til de små, med godbidder bliver det en fornøjelse for begge at træne, hesten vil næsten stå på hovedet for dig. Men vær opmærksom på at du bestemmer hvornår godbidden skal falde, så du undgår det irriterende tiggeri.

Frem for alt, så hav din sunde fornuft med, i alt hvad du laver, og lyt til hesten, så kan det ikke gå helt galt.

Venlig hilsen

Maibritt Rittermann

Lækkert hus på landet, med plads til heste sælges,

se mere på www.rittermann.org

Kursus i Akademisk Ridekunst i Skive den 28. - 30. september 2007

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for jeres svar ;-)
Forfatter: 
Dato:  01-06-2007 13:46

jeg prøvede med ham i forgårs, jeg skulle lige markere mig lidt og så bakkede han ellers derud af. der gik 2 sek. så var han helt med på hvad det var han skulle.

i går da jeg så skulle have ind fra fold, prøvede jeg lige at stoppe, hvad tror i drengen gjorde, han stoppede også, så prøvede jeg ryste med tovet ganske lidt, han bakkede selvfølgelig.

jeg har købt ham i henblik på hms, og købte ham så ung at jeg selv kunne præge ham, og ride ham til.

jo mere jeg er sammen med ham, jo dejligere bliver han, han er bare den rigtige. er bare så glad for ham, tror ikke der bliver nogle grænser for hvad vi kan udrette sammen .

Moric, er og bliver FOR dejlig <'33 Moric+Camille= Evigt <'33

Rodeo ? F*CK DET !

Lad hesten være hest

Dyrk Horsemanship, det er noget der holder !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider