Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træne røven??
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 13:19

Ja jeg synes at tøsen mangler nogle bagtil muskler, også fortil, men mest bagtil, vi har ikke rigtig nogle bakker vi kan træne på, eller noget, det er mest flat, så er der nogen der har et lille fif til hvordan vi kan træne hendes bag muskler så hun får en god numse..

Vi planlægger tager til stranden engang i ugen og bade med hestene, så de kan få lidt ekstra der :)

Med Kærlig Hilsen

Louise & Fiona

Rid Oldenborg

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

stranden
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 13:21

Galop i sand - men med måde, så den ikke får seneskader.

Travbomme/cavaletti, 3-4 stk efter hinanden, varier tempo og skridtlængde, evt. i longe (uden indspænding).

Og i øvrigt temposkift og overgange i ridningen.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 13:37

Vi rider på udendørs sandbanen, føler ikke det har hjulpet det store, men vil da prøve det med travbomme! Se om det kan hjælpe os lidt :D

Med Kærlig Hilsen

Louise & Fiona

Rid Oldenborg

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

bagsko
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 01:09

Som pjemm siger, travbomme og cavalettiarbejde, så den træder ind under sig.

Herudover op og ned ad bakke.

Og så smid sko på din hest... på alle 4 ben

En hest der har bagsko på, sætter bare mere muskulatur i røven.

Temposkift, få den til at "sætte" sig bagtil.

Når i skal til stranden, så trav et stykke i vandkanten, så den skal løfte sine ben, men husk nu, at skridte af for lange tøjler i mindst 20 min. så mælkesyren kan komme ud af muskulaturen.

Hestemassage tilbydes for 125 kr + kørsel (elevpris)

Foderplaner udarbejdes for 175 kr. inkl. 12 ugers tjek.

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd

Okay super
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 11:11

Ja vi vil da prøve os godt frem :) Jeg kan love jer at der bliver skridte godt at hjemme hos os. Begge mine parter ved de skal 2 gange rundt om galopbanen mindst før hun er skridte af, og de gør det, og hun har aldrig været halt, så det virker skridte godt og meget grundogt af! Tusind tak for hjælpen..

Vi skal ud træner med bomme i dag :P

Med Kærlig Hilsen

Louise & Fiona

Rid Oldenborg

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

Alni82
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 12:09

det her udsagn undrer alstå mig en hel del :

"Og så smid sko på din hest... på alle 4 ben

En hest der har bagsko på, sætter bare mere muskulatur i røven."

...

Hvor har du det fra - altså at heste med sko har mere muskulatur i r***?

Og, hvis der skulle være et gran af sandhed i det, er det da ikke nogen god løsning at belemre sig selv og hesten med søm i hovene og en betydelig forøget udgift, hvis hestens hove iøvrigt "hviler i sig selv" - bare for at få en god røv!

Synes jeg altså...

Og til spørgsmålet: versader og traverser i alle tre gangarter...

KH:)

Annette

rigtige piger rider hver dag
boks udlejes i lille privat stald
- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

sko på 4 ben - Fiona
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 19:03
Dén vil jeg godt have igen?
Hvad sulle det hjælpe at have sko på 4 ben? Min har kun sko på forbenene, og hendes lille fine numse har vi TRÆNET op!

Gider du forklare næmere? ?:-)

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
:)
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:18

Tja, jeg ved ikke hvad de hjælper, men hun får ikke bagsko på, da der ikke er behov for det. Gider ikke en ekstra omk.

Men har fået fortalt hun komme på en anden sommerfold en først forvente, vildt fedt, for den sommerfold går op af bakke, så hun skal bruge lidt bagben og numse for komme op få noget vand :P Savner min gamle bakkede skov :)

Med Kærlig Hilsen

Louise & Fiona

Rid Oldenborg

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 11:01

Jeg ville også gerne træne Colas røv, men vi kan hverken gå versader eller traverser og vi har heller ikke såå nemt ved at arrangere cavalettier, vi bor ikke i nærheden af en strand og jeg bor på lolland så terræn er ikke det vi har mest af

-Andre gode råd?? :)

(hun går heller ikke med sko ;))

-JOSEFINE&COLA

"The wind of heaven is that which blows between a horse's ears."
Arabian proverb

0
0
Svar på denne tråd

Bagpart
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 11:23
Jeg ved ikke om du har fået reelt svar på dit spørgsmål, al den undervisersnak gjorde mig en smule forvirret. Men det er vigtigt at du sørger for hele tiden at veksle i tempi. Både i trav og galop. Rid din hest frem og rid den tilbage. Hele tiden med energi, du må ikke bare tage tilbage i den så den kommer til at gå langsommere, for så mister den bagparten, det du lige har bygget op bagfra, og det er jo lige præcis den du skal til at have fat i. Hvis du starter med at ride den frem, så den "er fremme", hvilket vil sige at den skal være fremme til tøjlen og korrekt anstillet så den bruger ryggen. Desuden skal den når den "er fremme" reagerer på den mindste fremadrivende hjælp. Så kan du sige at dine hest er fremme. Når den så er det skal du til at tage lidt tilbage i den. Du bliver ved med at have ben på så den ikke mister takt, og så lukker du sammen om udvendige tøjle, ikke noget med at tage tilbage i den, blot have tøjlen anstillet. Når den svarer dig ved at træde mere ind under sig uden at miste takt giver du efter på tøjlen. Sådan bliver du ved, hele tiden, hverdag. Frem, tilbage, frem, tilbage...Så skal du se, det kommer med tiden. Men det er jo nærmest noget af det sværeste i grundridningen fordi det er hårdt for hesten og det tager tid at opbygge muskler i hestens bagpart. Der ud over er overgange også en rigtig god ide, men husk igen at den skal holde takten hele tiden. Ellers mister du bagparten.
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:56

Troede lige, det var en tråd om, hvordan jeg trænede min røv

For efter godt 20 år så skal jeg til at ride igen

Men lykkelige er de enfoldige

5 dejlige Papillon hvalpe født den 14-04

0
0
Svar på denne tråd

takt ved temposkift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 14:18
cleoprata: vil du ikke forklare mig, hvordan man med sikkerhed, sørger for at den holder takten? - altså undgår at den laver "tusindben" :)
0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 16:21
forstår dig korrekt når du siger tusindben, er det at den spænder op, går mod hånden og tripper?? Så er det bare vigtigt at du strækker hånden frem mod hestens mund og giver plads samtidig med at du driver rigtig meget med benene, så den lærer den fremaddrivende hjælp i stedet for at den stopper op og tripper på stedet. Så skal du se at den vil søge frem og ned igen og så kan du på ny begynde at anholde den lidt som beskrevet ovenfor. Men det er som sagt meget vigtigt at den går ærligt fremad først.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Josefine
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:38

næh - kan ikke versader og traverser. Men det kan I jo lære, li'som I kan lære alt mulig andet...

KH:)

Annette

rigtige piger rider hver dag
boks udlejes i lille privat stald
- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 21:46

Troede det samme som Raggie - øv!

Mit bedste råd er skridt - skridt - skridt, gerne i bakket terræn.

Hvad med foder - får den nok E-vit. og proteiner til at sætte muskler af?

En anden vigtig ting at huske på omkring træning:

Træning nedbryder muskler, hvile (med måde) opbygger muskler. Dvs. husk, at hesten skal have tid til at restituere sig efter en hård træningssession.

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider